سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: طراحی، ساخت و جانمایی انواع آشیانه، دانخوری و آبخوری در سطح بوستان‌های شهری از جمله اقدامات حمایتی برای حفظ تنوع زیستی پرندگان بومی و مهاجر کلانشهر مشهد می‌باشد که در این راستا ۴۷۰آشیانه پرنده در بوستان ها نصب گردید.

نصب ۴۷۰ آشیانه پرنده در بوستان‌های مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،  علی اکبر انتظام خاطرنشان کرد: شهرداری با همت نیروهای پرتلاش حوزه فضای سبز شهری و با هدف حفظ تنوع زیستی طبق سنوات گذشته اقدام به انجام فعالیت‌های حمایتی خود از پرندگان شهر مشهد نموده و طی مطالعات چندین ساله تا کنون ۲۴ گونه از پرندگان بومی و ۳۹ گونه از پرندگان مهاجر شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۶۴۰  آشیانه از انواع طبیعی ان مربوط به پرندگان در فضای پارکی شناسایی گردیده  واقدامات حمایتی مربوط به آن نیز صورت گرفته است،  اظهار داشت:  تعداد ۴۷۰ آشیانه دست ساز نیز پس از انجام ارزیابی ، در مناطق مورد نیاز بر روی درختان برخی بوستان‌ها نصب گردیده ، همچنین تعداد ۸۴ سازه دانخوری و آبخوری جانمایی شده است.

انتظام با بیان اینکه طراحی، ساخت و جانمایی انواع آشیانه، دانخوری و آبخوری در سطح بوستان‌های شهری از جمله اقدامات حمایتی برای حفظ تنوع زیستی پرندگان بومی و مهاجر می‌باشد افزود: انجام اینچنین اقداماتی باعث شده تا ضمن حرمت بخشیدن به ارزش حیات پرندگان در شهر امام مهربانی ها، تا حد قابل توجهی تعادل جمعیت گونه های مختلف پرندگان در سطح شهر حفظ و از جمله دستاوردهای اکولوژیک آن کاهش استفاده از سموم در فضای سبز شهر مشهد خواهد بود . در پایان انتظام خاطر نشان کرد ترمیم حفره های درختان با هدف بالا بردن احتمال اشیانه گذاری پرندگان از دیگر اقدامات پیش روی این اداره کل می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.