برای نخستین بار در تاریخ معاصر آمریکا این کشور در یک فناوری حساس و ارزشمند پیشرو نیست

پیشرفت چین در 5G آمریکا را عصبانی کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات دولت ترامپ جلساتی را با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان آمریکایی، شرکت‌های خصوصی و مدیران باسابقه صنعت مخابراتی این کشور داشته‌اند تا از این طریق بتوانند راهی را برای تقویت حضور خود در توسعه شبکه نسل پنجم مخابراتی بیابند.

به گفته این منابع بخشی از رویکرد مقامات دولتی کمک به شرکت‌هایی نظیر سیسکو برای خرید شرکت‌های اروپای تولید تجهیزات مخابراتی نظیر اریکسون و نوکیا بوده است.

از جمله دیگر گزینه‌های روی میز آمریکایی‌ها برای پر رنگ کردن حضور خود در توسعه شبکه مخابراتی 5G حمایت از شرکت‌های اروپایی و ارائه فاینانس صادرات به آنها و حتی حمایت از یک شرکت خصوصی برای خرید شرکت‌های تولید کننده تجهیزات مخابراتی است.

دولت آمریکا همچنین پیشنهاد حمایت از فناوری شبکه باز را ارائه کرده که این مسئله توسعه فناوری تولید تجهیزات مرتبط با شبکه نسل پنجم تلفن همراه برای آمریکایی‌ها را آسان‌تر خواهد کرد.

در حالی مقامات آمریکایی در تکاپو برای پر رنگ کردن حضور این کشور در بازار شبکه نسل پنجم مخابرات هستند که گزارشات حاکی از آن است که مقامات کاخ سفید قصد داشتند در اوایل ماه آوریل هم نشستی را با حضور نمایندگان و مدیران شرکت‌هایی نظیر نوکیا، اریکسون، دل، اینتل، مایکروسافت و سامسونگ برای مقابله با چگونگی سلطه شرکت هوآوی بر بازار شبکه نسل پنجم برگزار کنند که البته به خاطر شیوع کرونا بررسی این نشست به تعویق افتاد.

بر اساس نامه‌ای که بین مقامات کاخ سفید رد و بدل شده است دنیل گلدین، مدیر سابق سازمان ملی فضا و هوانوردی آمریکا به همراه حسین معین، مدیرعامل سابق شرکت نوکیا، هشدار داده‌اند که برای نخستین بار در تاریخ معاصر آمریکا این کشور در یک فناوری حساس و ارزشمند پیشرو نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.