نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: مجلس بر اساس دموکراسی و نقش آفرینی همه نماینده‌ها نقشه راهی را تدوین خواهد کرد و مصادیق اصلی و اولویت‌ها را طبق مدل و نقشه راه پیگیری می‌کند.

پیشنهاد نمایندگان برای توقف همه طرح‌ها تا تدوین نقشه راهبردی مجلس یازدهم

قدس آنلاین: ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه غیر علنی اخیر نمایندگان، اظهار داشت: نمایندگان در این جلسه پیشنهادی مبنی بر توقف همه طرح‌ها تا تهیه نقشه راهبردی مجلس مطابق نقشه راهبردی رهبری، تأکید کردند.

وی افزود: نمایندگان در این جلسه همچنین پیشنهاد دادند تا در مرحله نخست اولویت‌های مجلس یازدهم مشخص شود سپس در راستای اصلاح ساختار، مدل منسجمی برای نحوه اداره جلسات، پیگیری تذکرات، سوالات، طرح و لوایح تعریف شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه  نمایندگان معتقد هستند که مجلس یازدهم نباید دچار روزمرگی شود، ادامه داد: از این رو پیشنهاد دادند تا زمانی که مدل ثابتی تعریف نشده است تمام سوال‌ها، طرح‌ها  و تحقیق و تفحص‌ها متوقف شود.

ابوترابی در همین راستا ادامه داد: ما به دنبال تعبیه مدل و شکلی هستیم که موضوعات به بهترین شکل دنبال شود. بنابراین در گام نخست اولویت‌های کشور و راهکارها را مشخص می‌کنیم و نقشه راهی طبق نقشه راهبردی مقام معظم رهبری برای مجلس تهیه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد:نمایندگان باید در قالب نقشه راهبردی طرح بنویسند و سوالات و تذکرات خود را مطرح و پیگیری کنند. از این رو به احتمال در هفته‌های آتی جلسات غیرعلنی دیگری برگزار می‌شود تا نمایندگان برای تدوین نقشه راه به اجماع برسند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: مجلس بر اساس دموکراسی و نقش آفرینی همه نماینده‌ها نقشه راهی را تدوین خواهد کرد و مصادیق اصلی و اولویت‌ها را طبق مدل و نقشه راه پیگیری می‌کند. اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس یکی از راهکارهای تهیه نقشه راهبردی است.

انتهای‌ پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.