مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ۹ درصد از اشتغال شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مربوط به این استان است.

۹ درصد اشتغال شهرک‌های صنعتی کشور مربوط به خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی زاده مقدم"  در بازدید از شهرک صنعتی چناران افزود: در ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی این استان به متقاضیان زمین واگذار شده و هم اکنون ۲ هزار و ۶۸۲ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اشتغال ایجاده شده برای ۲ هزار و ۱۲۱ نفر در سال گذشته ادامه داد: هم اکنون ۷۷ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشغول کار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: وجود ظرفیت‌های بی نظیر استان و مراکز تحقیق و توسعه دانشگاهی و واحدهای صنعتی و همچنین فناوری‌های نوین شرکت‌های دانش بنیان استان فرصت‌های بزرگی است که برای اشتغال بیشتر باید از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به اشتغال بیشتر در مناطق کمتر توسعه یافته است، افزود: مزایا و مشوق‌های مناسب برای توسعه این مناطق به خصوص برای اشتغال مولد در نظر گرفته شده تا سرمایه گذاران و متقاضیان این مناطق از آن استفاده کنند.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط سبب پویایی صنعت، ایجاد اشتغال مولد و رشد اقتصادی شده و ارزش افزوده صنعتی مناسبی برای صنعتگران و سرمایه گذاران به وجود آورده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت کلینیک صنعت زیرنظر شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از خرداد سال گذشته تاکنون گفت: برای امسال  پایش و عارضه یابی یکهزار و  ۲۱۵ واحد صنعتی در استان توسط کلینیک کسب و کار شهرک‌های صنعتی هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: حل چالش‌های واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد در بخش‌های مختلف مانند تأمین نقدینگی، ارتقای بهره‌وری، تأمین نیروی متخصص و توسعه بازارهای داخلی و خارجی در دستور کار کلینیک کسب و کار صنعت قرار دارد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی به‌ صورت مستمر از سوی مشاوران کلینیک مورد ارزیابی قرار می‌گیرند ادامه داد: در سال گذشته پایش ۹۳۰ واحد صنعتی در استان خراسان رضوی انجام شد و ۴۴۳ واحد در نشست‌های کلینیک حاضر و مسائل خود را بیان کردند.

مهدی زاده مقدم گفت: پارسال ۹۰ پروژه بهبود برای رفع چالش‌های این واحدها توسط مشاورین کلینیک کسب و کار اجرا شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.