سفیر آمریکا در کویت امروز (شنبه) از مشارکت نیروهای ائتلاف آمریکایی مدعی مقابله با داعش در عملیات حمله به دفتر گردان‌های حزب‌الله عراق در جنوب بغداد، پایتخت خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، النا ل. رومنوسکی،‌ سفیر آمریکا در کویت اظهار کرد: منطقه خاورمیانه منطقه استراتژیک و بسیار مهم برای آمریکاست.

وی مداخله و جنگ‌افروزی‌های کشورش در خاورمیانه را وارونه جلوه داد و مدعی شد: آمریکا همواره از حامیان امنیت و صلح در منطقه بوده و است و تلاش‌هایی گسترده برای خاموش کردن بحران‌ها و مذاکره با تمام طرف‌ها داشته است. 

نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم بامداد جمعه به مقر گردان‌های حزب‌الله عراق حمله کرده و ۱۴ نیروی این گروه را بازداشت کردند و گفته می‌شود دو آتشبار آماده شلیک کاتیوشا نیز در این عملیات کشف و ضبط شدند.

این نخستین عملیات در نوع خود براساس دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، شخص مصطفی الکاظمی بعد از حملات راکتی مکرر به مقرهای نیروها و دیپلمات‌های آمریکایی است.

او در پاسخ به سوالی درباره رویدادهای اخیر در عراق به خصوص بازداشت اعضای گردان‌های حزب‌الله عراق و اخباری از "کودتای نظامی" در عراق و موضع‌گیری واشنگتن در این باره گفت: آمریکا از دولت عراق و نیروهای مسلح و سازمان مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

سفیر آمریکا در کویت ادامه مداخله‌گری‌های کشور در امور عراق را این گونه توجیه کرد: اصطلاح "کودتای نظامی" صحیح نیست و واقعیت این است که واشنگتن شاهد بی‌سروسامانی سلاح در عراق است و این مساله خوب نیست سلاح تنها باید در دست ارتش باشد، واشنگتن با قدرت به دولت عراق برای عملی شدن این موضوع کمک خواهد کرد.

النا ادامه داد: حمایت آمریکا برای شناسایی عوامل شلیک موشک‌ها در پایتخت عراق بنا به درخواست دولت عراق و سازمان مبارزه با تروریسم بود و مشارکت نیروهای ائتلاف در این عملیات با درخواست رسمی و طبق قوانین بین‌المللی انجام گرفت. 

مقامات آمریکا مدت‌هاست انگشت اتهام را به سمت گردان‌های حزب‌الله عراق در شلیک موشک به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی گرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.