استاندار تهران در خصوص احتمال تصمیم‌گیری جدید در اجرای طرح ترافیک، گفت: در صورت ادامه افزایش ابتلا به ویروس کرونا در استان تهران، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

استاندار تهران: بازگشت تعطیلی‌ها بعید است/ در صورت ادامه افزایش ابتلا به کرونا، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه شورای ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوع تلفات جاده‌ای در استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و براساس گزارش‌ها در سال ۹۷، تعداد ۱۳۱۹ نفر در سطح استان تهران در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در سال ۹۸ به ۱۲۴۱ نفر رسیده است که به این ترتیب شاهد کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به مرگ در سطح استان بوده‌ایم.

وی افزود: در دو ماه نخست سال ۹۹ نیز نسبت به سال ۹۸، به میزان ۱۴ درصد شاهد کاهش مرگ‌ومیر در این حوزه و ۴۲ درصد کاهش حوادث منجر به جرح در سطح استان تهران بوده‌ایم.

وی ادامه داد: نقاط حادثه‌خیز در سطح استان تهران به‌ویژه در درون شهرها و جاده‌های مواصلاتی شناسایی شده که مقرر شد با همکاری فرمانداران و شهرداری‌ها نسبت به رفع این نقاط اقدام شود تا به این ترتیب در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شاهد کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای باشیم. همچنین شناسایی نقاط تاریک نیز انجام شده که باید در درون شهرها نسبت به رفع آن‌ها توسط شهرداری‌ها اقدام شود. همچنین برای موضوعات دیگری چون احداث پل‌های عابر پیاده، استاندارد موتورسیکلت‌ها و ترویج استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران از موضوعات دیگری است که باید تدابیری برای آنها اتخاذ شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع کمربندی جنوب تهران اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون هلال‌احمر و اورژانس نسبت به استقرار خود در کمربندی جنوب تهران برای ارائه خدمات به شهروندان اقدام کنند.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم‌گیری اجرای طرح ترافیک در تهران، گفت: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها باید توسط شهروندان مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر بالغ‌بر ۹۰ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده می‌کنند اما حجم بالای مسافر در مترو و حوزه حمل‌ونقل عمومی باعث می‌شود که رعایت فاصله‌گذاری محقق نشود. همین موضوع شاید یکی از دلایل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا با شیب ملایم در تهران باشد. بی‌تردید باید ارتقا فاصله‌گذاری و رعایت آن توسط مردم که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد است به بالای ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. اگر همین شیب افزایش ابتلا ادامه پیدا کند قطعا تصمیمات جدیدی را اتخاذ می‌کنیم.

وی در خصوص بازگشایی تالارها نیز گفت: تالارها برای صرف غذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارند ولی برای برگزاری مراسم عروسی شرایط لازم را نداریم. در چنین جمع‌هایی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

محسنی بندپی در خصوص احتمال بازگشت محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل، گفت: در مورد بازگشت تعطیلی‌ها بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد اما الزام استفاده از ماسک باید در میان شهروندان ترویج شود. بی‌تردید این موضوع بسیار اثرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.