«ابوالقاسم طالبی» کارگردان سینما و تلویزیون پس از تبرئه از سوی دادگاه باز هم در پی اعتراض نهاد ریاست جمهوری به دادگاه فراخوانده شد.

«ابوالقاسم طالبی» بعد از تبرئه باز هم به دادگاه فراخوانده شد!

قدس آنلاین: به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نیمه های خردادماه بود که «ابولقاسم طالبی» در توییتر خود خبر از شکایت نهاد ریاست جمهوری داد و نوشت: «امروز ‌۹۹/۳/۱۳ به شکایت دولت احضار و مورد بازپرسی قرار گرفتم به اتهام فیلمی که زمانی در توییتی گفته‌ام می‌سازم. البته در دولت هاشمی و بعد سر «قلاده‌های طلا» طعم دادگاه، شنود و ورود به منزلم و... را چشیده‌ام؛ می‌گویم تا تاریخ بنویسد، لیبرال‌های وطنی وقتی حاکم می‌شوند چنین رفتاری با هنرمندی که حاضر نیست در برابرشان کرنش کند دارند. اصل‌۲۳ قانون اساسی  تفتیش عقاید را ممنوع کرده؛ دولت پیر اشرافیت، آنچه به ذهن هنرمند رسیده را هم جرم تلقی می‌کند. به قول جرج فلوید پایت را بردار بگذار نفس بکشیم.»

به گزارش فارس، پس از برگزاری دادگاه، حکم تبرئه ابوالقاسم طالبی اعلام شد اما در پی اعتراض نهاد ریاست جمهوری پرونده وی دوباره به شعبه دو کیفری ارجاع داده شده است.

طالبی ضمن تائید این موضوع در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: بله. این موضوع صحت دارد و نهاد ریاست جمهوری بر حکم صادره اعتراض کرده و پرونده دوباره به شعبه دو کیفری ارجاع داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از تبرئه باز هم نهاد ریاست جمهوری به دنبال شکایت از شماست؟ عنوان داشت: نمی دانم. این را از رئیس جمهور بپرسید. من تنها در مقطعی گفته ام که قصد دارم فیلمی بسازم که هنوز نساخته ام. اینها تاوان فیلمی است که هنوز نساخته ام. مشخص نیست که اگر فیلم را ساخته بودم چه اتفاقی می افتاد.

به گزارش فارس، ابوالقاسم طالبی، فیلمساز شناخته‌شده کشورمان از زمانی که فیلم «سلام آقای رییس‌جمهوری» را در دولت محمد خاتمی ساخت و بعد از یک هفته توقیف شد، مورد بی مهری اصلاح طلبان قرار داشته است و فیلم‌هایش مورد هجمه رسانه‌ای هواداران دولت قرار گرفته است.

او یک سال بعد از وقایع سال‌88 فیلم «قلاده‌های طلا» را ساخت که در آن با مرزبندی بین هوداران نامزد وقت و برخی اغتشاش‌گران سعی کرد فیلمی در جهت وحدت ملی بسازد ولی جریان رسانه‌ای هوادار اصلاح‌طلبان همواره به تخریب وی پرداخته است که نمونه بارز آن نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر بود که فیلم در آخرین سانس با چراغ روشن و در میان تنش‌های فراوان اکران شد.

هر چند فیلم در اکران عمومی با اقبال مواجه شد اما در رسانه‌های این جریان همواره مورد هجمه بود. طالبی در آخرین ساخته سینمایی‌اش سراغ یک برهه تاریخی از سرزمین ایران و قحطی بزرگ رفت که در آن نقش انگلیس‌ها در این فیلم بسیار پررنگ بود. این فیلم هم در این دولت با بی‌مهری کامل مواجه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.