بر اساس خبری که چند روزی است در رسانه‌ها بازتاب یافته و خبر رسمی آن دیروز منتشر شد، محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استعفا کرد.

آیا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به تعطیلی خود نزدیک می‌شود؟

قدس آنلاین:  بر اساس خبری که چند روزی است در رسانه‌ها بازتاب یافته و خبر رسمی آن دیروز منتشر شد، محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استعفا کرد. استعفای عارف در حالی است که وی از زمان آغاز به ‌کار این شورا در سال ۹۴ و پیش از انتخابات مجلس دهم ریاست این شورا را در سه دوره متوالی بر عهده داشت، اما نتایج انتخابات مجلس یازدهم و انتقادهای طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان نسبت به عملکرد عارف و نیز حامیان مردمی این جریان فکری سبب شد تا وی عملاً به انزوای سیاسی کشیده شود.

همزمان با استعفای عارف، عبدالواحد موسوی لاری، نایب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری نیز از مسئولیت خود در این شورا استعفا کرد و در بیانیه انتقادی خود از ضرورت بازنگری در روند فعالیت و ساختارهای اصلاح‌طلبان باهدف ایفای نقش بهتر و به روز کردن نحوه فعالیت و حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری سخن گفت. گرچه پیش ‌از این ماجرا انتقادهای بسیاری نسبت به عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به خصوص در زمان انتخابات مطرح بود، اما استعفای دو مقام ارشد شورا نیز به‌نوعی بر پیچیدگی ماجرا افزوده است. استعفای دو تن از مقام‌های عالی شورا، به‌احتمال‌قوی روند کاری و محتوای جلسات بعدی شورا را به‌نوعی تحت‌تأثیراین موضوع قرار خواهد داد؛ موضوعی که احمد حکیمی، دبیرکل حزب اراده ملت و رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در واکنش به آن گفته است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نهاد بالادستی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است و تصمیم‌گیری درباره استمرار فعالیت این مجموعه با شورای هماهنگی است. بااین‌حال بررسی استعفای رئیس و نایب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان وظیفه شورای هماهنگی نیست و این موضوع باید در جلسات خودشان بررسی شود.

بر اساس اظهارات حکیمی پور، با توجه به اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نهاد بالادستی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد جلسه امروز این شورا به بررسی و تعیین تکلیف درباره شورای عالی سیاست‌گذاری سپری شود.

اما در مقابل این واکنش‌ها، برخی از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری معتقدند که اقدام  به استعفای از سوی عارف و موسوی لاری، اقدامی گنگ و بی‌معناست و شورا باید دوباره با ترکیب جدید برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شکل بگیرد. سعید نورمحمدی، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در همین خصوص تصریح کرد: دوره شورای عالی تمام شده و باید دوره جدید شکل بگیرد. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس سال ۹۴ شکل گرفت و پس از آن تمام شد و در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال ۹۶ دوباره شکل گرفت و باز پس از انتخابات پایان یافت و بار دیگر در انتخابات مجلس اخیر تشکیل شد و اکنون دوره شورای عالی تمام شده و باید دوره جدید شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.