رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: خرید و فروش در بازار خودرو بسیار کم بوده و بازار راکد است، الان خریدار بیشتر از فروشنده بوده و فروشنده بسیار کم است.

بازار خودرو؛ پر از خریدار و خالی از فروشنده

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری، در خصوص وضعیت بازار خودرو بعد از پیش‌فروش، اظهار کرد: ثبت نام‌هایی که در زمینه خودرو انجام شد، حرکت خوبی بود، البته اگر تداوم داشته باشد و خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: متاسفانه هیچ کدام از دو شرکت خودروسازی بدهی‌های قبلی خود را به مردم ندادند و به تعهدات خود عمل نکردند،  طبیعی است وقتی عرضه نباشد و تقاضا هم وجود داشته باشد، قیمت‌ها سیر صعودی پیدا می‌کند. این عامل اول بوده، عامل دوم افزایش قیمت دلار است. این عوامل دست به دست هم داده و موجب شده قیمت‌ها افزایش یابد، زمانی که قیمت‌ها افزایش پیدا کند، رکود نیز ایجاد شده و تورم بر رکود می‌آید، در نتیجه افراد زیادی متضرر می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر بازار ثبات ندارد و هر کسی هر قیمتی که می‌خواهد می‌فروشد، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت خودروها در حال برگشت به قیمت‌های قبل ثبت نام بوده، البته صددرصد برنگشته، اما سیر صعودی پیدا کرده و خود به خود بالا می‌رود. قبل ثبت نام، قیمت‌ها نابسامان بود، اما اکنون مجددا در حال طی کردن سیر صعودی است، ثبات هم وجود ندارد، زیرا خودرو به بازار عرضه نشده، اگر عرضه می‌شد، وضعیت بهتر بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: خرید و فروش بسیار کم بوده و بازار راکد است. در بازار راکد، تورم هم داریم، تورم در رکود نیز حرکت خود را شروع کرده است. الان خریدار بیشتر از فروشنده بوده و فروشنده بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل ما سایت‌ها هستند، فروش خودرو یک کار تخصصی بوده که خرید آن از داخل سایت بسیار سخت است، تصریح کرد: ما در این زمینه با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم. متاسفانه سایت‌ها تخصصی ندارد و هر قیمتی تمایل داشته باشند، ارائه می‌کنند. موضوع خودرو تخصصی است و باید کارشناسی شود. عده‌ای درگیر قضیه فروش مجازی هستند، بنابراین افرادی که می‌خواهند معامله کنند، باید به متخصص و نمایشگاهی مراجعه نمایند که دارای پروانه کسب باشد.

حیدری ادامه داد: معضلات زیادی در اثر خرید در سایت پیش آمده، زیرا به خودرو آشنا نیستند، بنابراین حتما باید برای خرید به متخصص مراجعه کنند. فروش در سایت معنا ندارد، می‌توانند به عنوان معرفی از سایت استفاده کنند، اما برای قیمت‌گذاری و فروش مناسب نیست، معاملات باید در نمایشگاه‌های پروانه‌دار انجام شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد اضافه کرد: برخی افراد از سایت خرید کردند و مالباخته هستند، وقتی شکایت می‌کنند ما نمی‌توانیم به شکایت آنها رسیدگی کنیم، زیرا سایت‌ها زیرمجموعه ما نیستند. دستگاه قضایی و دستگاه‌های ذیربط باید در این زمینه ورود پیدا کنند.  خریدار و فروشنده می‌تواند کالای خود را در سایت معرفی کند، اما برای انجام معاملات حتما باید به واحدهای دارای مجوز بروند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.