خوزستان_ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از اعلام ارائه نامه کتبی به وزارت محیط زیست جهت جمع آوری کارگاه انتقال آب کارون خبر داد.

کارگاه طرح انتقال آب بهشت آباد باید تعطیل شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان،در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ابتدا آغاز به کار در مجلس، مسائل حقوقی مترو اهواز را مورد برسی قرار دادیم، گفت: قطعا دو طرف قرارداد باید کارها را دنبال کنند،  مهم این است که تکلیف نهایی و جدول زمانی برای افتتاح فاز یک پروژه مشخص شود، تعطیلی پروژه به نفع استان نیست. با تخلف ها برخورد می کنیم و از طرفی دیگر در کنار مدیران شهرداری برای آغاز بکار قطار شهری اهواز هستیم. 

وی ادامه داد: از مجلس پیگیر کار قطار شهری اهواز خواهیم بود و در کمترین زمان با ابزار قانونی برای تحقق این کار استفاده می کنیم.

حسینی در رابطه با انتقال آب کارون، خاطر نشان کرد: درنشستی با وزیر نیرو در خصوص آب شرب، آب کشت و انتقال آب داشتیم که حاصل آن جلسه این شد که طرح تونل بهشت آباد شروع به کار نکند تا با وزارت محیط زیست جلسه ای برگزار و کتبا اعلام مخالفت کنیم. 

وی افزود: قرارگاه خاتم نیز اعلام کرد بدون توافق محیط زیست انتقال آب را شروع نمی کنیم لذا جمع کردن کارگاه انتقال آب یا همان تونل بهشت آباد یکی از خواسته های ما است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بااشاره به نبود کیفیت در آب شرب اهواز، گفت: برای تکمیل طرح غدیر جهت بهبود توزیع آب شرب، برقراری خط ۸ کیلومتری از دز تا ام الدبس نیاز است و بنا شد در زمان دو ماهه این امر محقق شود.

نماینده مجلس با بیان اینکه این روزها به دلیل شیوع کرونا، دغدغه تمام کشور بحث بهداشت و درمان شده است، عنوان کرد: استان ما دارای بالاترین آمار مرگ و میر است و اگر آمار در رسانه ها گفته نمی شو، بنا نیست که ناآرامی به مردم وارد شود این وضعیتی که زرد اعلام می کنند، قرمز است. 

وی با اشاره به اشغال تمام تخت های ویژه بیمارستان ها به علت شیوع کرونا، تصریح کرد: کثرت آزمایش ها به شکل خوبی انجام نمی شود و از طرفی اعلام آمار را به وزارت خانه ارجاع می دهند که ما مخالف هستیم و باید اعلام شوند.‌

سیدکریم حسینی در پایان باانتقاد از سیستم مدیریتی آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما دارای سیستم آموزش وپرورش مریض هستیم، هم در ساختار و هم در روشها باید اصلاح شود.  برای هوشمند سازی، سند تحول بنیادی و سیستم مدیریتی آموزش پرورش نشستی خواهیم داشت و گزارشهایی باید در این زمینه دریافت کنیم. قطعا با حساسیت بالایی این موضوع را پیگیری می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.