تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسبت به مشکلات مردم با زمین‌های موقوفه‌ای بی‌تفاوت نیستیم، گفت: سیاست آستان قدس رفع مشکلات مردم با اراضی موقوفه‌ای است.

سیاست آستان قدس رفع مشکلات مردم با اراضی موقوفه‌ای است/ نسبت به بافت پیرامون حرم دغدغه جدی داریم

به گزارش قدس آنلاین، حجت السلام و المسلمین احمد مروی در دیدار با جمعی از نمایندگان شهر مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه آستان قدس نسبت به مشکلات مردم با زمین‌های موقوفه‌ای بی‌تفاوت نیست و به دنبال تسریع در ساماندهی مشکلات مردم با این اراضی در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد با همراهی و همکاری استانداری و شهرداری هستیم، اظهار کرد: سیاست ما همراهی برای رفع مشکلات مردم با اراضی موقوفه‌ای آستان قدس رضوی است.

وی با بیان اینکه منافع مردم و کشور اولویت‌ها و اصول ماست و پای اصول اخلاقی خود ایستاده‌ایم، ابراز کرد: اگر در موردی میان منافع مردم و کسب درآمد منافات وجود داشت، قطعا انتخاب ما منافع مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری نسبت به بافت پیرامون اطراف، اظهار کرد: ما نسبت به بافت پیرامون حرم مطهر دغدغه داریم و قانونا و شرعا ملزم به تحقق نظر مبارک رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی با تأکید بر اینکه هویت شهر مشهد با حرم حضرت رضا(ع) گره خورده است، تصریح کرد: حرم مطهر رضوی دحوالارض مشهد مقدس است، لذا تمام اقدامات و تصمیمات در این شهر باید متناسب با هویت معنوی آن یعنی بارگاه حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) باشد، زیرا مشهد شهر امام رضا(ع) است.

حجت السلام و المسلمین مروی ضمن تشکر از مطالبه و دغدغه دلسوزان شهر بویژه نمایندگان محترم و وزیر شهرسازی نسبت به تحقق منوبات رهبری درخصوص بافت پیرامون حرم مطهر اظهار کرد: همانگونه که وزارت شهرسازی با این دغدغه و مطالبه همراه است، آستان قدس رضوی نیز خود را موظف به همراهی و مشارکت در ساماندهی بافت پیرامون حرم مطهر می‌داند.

وی در فراز دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت خدمت‌رسانی به زائران اشاره و ابراز کرد: در وضعیت و امکانات فعلی متوقف نمی شویم و به دنبال افزایش کمی و کیفی خدمات به زائران متناسب با شأن دستگاه حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ارائه خدمات مطلوب به زائران، بویژه زائران محروم و نیازمند سرلوحه کار آستان قدس رضوی است و در این راستا به دنبال تسهیل خدماتی همچون اسکان، پارکینگ و تدارک مکان مناسب برای زائران شب خواب در کوتاه ترین فاصله به حرم مطهر هستیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.