گیلان -سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بدی ویروس کرونا در این است، کسی که به این بیماری مبتلا می شود می تواند ۵۰ درصد مواقع بدون علامت باشد و با حضور در جامعه و در بین مردم محیط را آلوده و آنها را نیز مبتلا کند.

۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بی علامت هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، دکتر آبتین حیدرزاده  در جلسه کمیته تدوین برنامه آمادگی و پاسخ دهی سریع به بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: در پایان سال ۹۸ اپیدمی بیماری کرونا وضعیت بحرانی در کشور و به تبع آن در استان گیلان ایجاد کرد و تمامی فعالیت ها، اهداف و سیاست های اجرایی وزارت بهداشت را تحت الشعاع خود قرار داد که به یقین، پاسخ به چنین بحرانی در تحریم های ظالمانه ی آمریکا و هم دستانش، کار دشواری بود و بخش مهمی از فعالیت های مجموعه ی معاونت بهداشتی و شبکه های بهداشت و درمان در راستای پاسخ به بحران اپیدمی بیماری کرونا قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مطالعات مختلف نتایج مختلف دارد و هنوز دقیقاً مشخص نیست که نوع مقاومت بدن انسان به کووید ۱۹ از چه جنسی است افزود: بدن ما در مقابل ویروس ها متناسب با مدل عملکرد آن ویروس از نظر پاتوژنیستی پاسخ های متفاوتی دارد که خوشبختانه ما آنها را میشناسیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آنتی بادی هایی که ما به صورت روتین در مورد کووید ۱۹ هم در ایران و هم در جاهای دیگر دنیا توسط تست سریع و ... می سنجیم، همه ی آنها آنتی بادی های مرکزی هستند که آنها را پیدا می کنیم ولی اینکه آیا این نشانگر ایمنی هستند یا خیر نمی دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.