رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از آغاز فرآیند نوبت‌گیری طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان خبر داد.

فرآیند نوبت‌گیری طرح سنجش سلامت نوآموزان در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قاسمی‌پور گفت: نوبت گیری برای نوآموزان بدو ورود به دبستان از هفتم تیر ماه آغاز شده و پایگاه‌های سنجش نیز از ۱۷ تیر ماه جاری غربالگری و سنجش سلامت نوآموزان را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: والدین می‌توانند با مراجعه به مدرسه محل ثبت‌نام اقدام به نوبت‌گیری نموده و با دریافت تاریخ سنجش در زمان نوبت خود به پایگاه تعیین شده مراجعه کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا تعداد پایگاه‌های سنجش در استان به ۱۱۰ پایگاه افزایش یافته است ادامه داد: به همین سبب تعداد پذیرش روزانه در هر پایگاه کاهش یافته و حداکثر تا ۲۰ نوآموز در هر روز مورد ارزیابی و سنجش قرار خواهند گرفت.

وی گفت: ساعات کاری پایگاه‌های سنجش پنج ساعت است و در برخی مناطق پایگاه‌ها به صورت ۲ نوبته فعالیت خواهند کرد.

قاسمی‌پور افزود: نوبت‌دهی در سامانه به گونه‌ای تنظیم شده که فاصله نوبت دهی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و از شنبه تا پنجشنبه هر هفته است.

وی ادامه داد: هزینه انجام طرح سنجش سلامت برای هر دانش آموز ۴۰۰ هزار ریال و در برخی مناطق محروم نیمه بها است، ضمن اینکه اجرای این طرح برای دانش‌آموزان عشایر رایگان می‌باشد.

پارسال ۱۲۶ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی زیرپوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.

استان خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.