مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بازدید از ۲۲,۷۰۰ نانوایی استان گفت: ۳۱۹ نانوایی به‌دلیل تخلفات بهداشتی در راستای کنترل بیماری کرونا تعطیل شدند.

۳۱۹ نانوایی خراسان رضوی تعطیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی گفت: در قالب طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کرونا، تاکنون ۲۲ هزار و ۷۰۰ مورد بازدید در سطح استان انجام شده و ۳۱۹ نانوایی نیز به دلیل تخلفات بهداشتی در راستای کنترل بیماری کرونا تعطیل شدند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این مدت و در قالب این بازدیدها برای ۲۲۱۸ واحد اخطاریه صادر شده و ۵۱۹ مورد نیز به دلیل تخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

حسنی اظهار کرد: با توجه به بحران به وجود آمده نظارت بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه نانوایی‌ها در مشهد و شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ساعات اداری و غیر اداری شدت یافته و گزارش تخلفات به صورت روزانه به ستاد مرکزی معاونت بهداشت اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از شیوع کرونا می‌بایست تا حد امکان از تبادل پول نقد خودداری شود، گفت: پرداخت هزینه نان باید با استفاده از کارت خوان و صرفاً توسط خود خریدار انجام پذیرد. به علاوه اینکه در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت شهروندان برخورد قانونی می‌شود، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.