بوشهر- اگرچه مسئولان استان بوشهر از موفقیت‌های دولتمردان در خصوص کاهش نرخ بیکاری و به کمتر از ۱۰ درصد خب می دهند اما از سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بهمن ماه سال گذشته به این استان سفر کرد و اعلام کرد «وجود چهره خشن فقر و بیکاری در کنار تأسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه پذیرفتنی نیست و تقاضای مردم عسلویه برای اشتغال به‌حق است» می توان به نخستین خواسته مردم این استان پی برد.

بیکاری و بی‌آبی اولویت‌های استان بوشهر است

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی برطرف کردن مشکلات بی‌آبی و بیکاری را از اولویت‌های استان بوشهر می‌داند و می‌گوید: اگر به این ۲ مشکل رسیدگی شود برخی از مسائل استان بوشهر هم برطرف می‌شود.

ابراهیم رضایی بابیان اینکه استان بوشهر ازلحاظ منابع آبی در مضیقه است اظهار می کند: فلسفه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی حل مشکلات مردم، برداشتن باری از دوش مردم  و تحقق خواسته‌های آنان است.

وی بیان می کند: دو اولویت و مسئله اصلی در شهرستان دشتستان و استان بوشهر بی‌آبی و بیکاری جوانان است که برطرف کردن این دو موضوع موردتوجه ویژه باید قرار بگیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که اگر مسئله آب آشامیدنی و کشاورزی در دشتستان و استان بوشهر برطرف شود بدون شک در حل مشکل بیکاری اثرگذار است می افزاید: در این راستا افزایش منابع آب و استفاده بهینه از این منابع، مکانیزه شدن و مجهز شدن به فناوری‌های نوین کمک می‌کند که فرصت‌های اشتغال‌زایی لازم در حوزه استراتژیک کشاورزی فراهم شود.

باید به مردم کمک کرد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است: با توجه به اینکه مهم‌ترین راهبرد دشمن در برهه کنونی ایجاد اختلاف بین مردم و حاکمیت است باید در رفع مشکلات زندگی مردم به‌صورت جهادی گام‌های محکم برداریم تا دشمنان نتوانند به امیال پلید خود نائل شوند.

دو اولویت و مسئله اصلی در شهرستان دشتستان و استان بوشهر بی‌آبی و بیکاری جوانان است که برطرف کردن این دو موضوع موردتوجه ویژه باید قرار بگیرد

عبدالکریم جمیری با اشاره به اینکه این ضرورت‌ها با رویکرد شرایط ویژه انجام می‌شود خاطرنشان می کند: شرایط کنونی کشور به‌گونه‌ای است که تحریم‌های ظالمانه آمریکا که اعمال کرده مردم و نظام اسلامی را زیر فشار سخت اقتصادی قرار داده است.

بیکاری در زمره شرایط ویژه

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم مشکل بیکاری به‌ویژه در بین قشر جوان تحصیل‌کرده را یکی دیگر از شرایط ویژه کشور دانسته و تصریح می کند: آنچه می‌تواند پاسخگوی حل مشکل آزاردهنده بیکاری و اقتصادی کشور باشد توجه به تولید و جهش در آن است چراکه جهش در تولید تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند.

جمیری با تأکید بر عملیاتی شدن جهش تولید بیان می کند: جهش تولید تنها به نام و شعارهای تبلیغاتی  آن نباید بسنده کرد بلکه کارهای اساسی و عملیاتی شدن آن باید موردتوجه ویژه باید قرار بگیرد.

وی، با تأکید بر برنامه‌ریزی دولت برای تحقق جهش تولید خاطرنشان می کند: در راستای تحقق جهش تولید، برنامه‌ریزی دولت برای هدایت نقدینگی به سمت تولید در کالاهای اساسی امری مهم و ضروری است.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم یادآور می شود: در این راستا دولت باید با مشاوره و هماهنگی کسانیکه دارای سرمایه و تمکن مالی هستند زمینه حل مشکلات اقتصادی، کنترل تورم و جهش تولید را فراهم کند.

حمایت از تولید

جمیری حمایت ویژه همه‌جانبه دولت از سرمایه‌گذاری در عرصه تولید و صنعت را یک ضرورت دانسته و تأکید می کند: جهش تولید با  برنامه‌ریزی و حمایت دولت مشکلات اقتصادی کشور ازجمله اشتغال جوانان را برطرف می‌کند.

وی، با اشاره به اقدام مهم و صحیح رئیس قوه قضاییه در حمایت از تولید خاطرنشان می کند:  رئیس قوه قضاییه  در بخشنامه‌ای تأکید کرده است که اقدامات قضایی نباید سبب توقف تولید و اخلال درروند تولید و اشتغال شود.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم با اشاره به این موضوع که بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه،  مدیران بخش تولید اگر مورد بازخواست قرار می‌گیرند و با احضار آن‌ها نباید به تولید ضربه وارد و سبب بازدارندگی در تولید شود می افزاید: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های کشاورزی، آبزی‌پروری، صنعت، صنایع تکمیلی نفت، گاز و پتروشیمی است که در این عرصه‌ها باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.