مراسم تودیع محسن مؤمنی‌شریف رئیس سابق و معارفه محمدمهدی دادمان رئیس جدید حوزه هنری برگزار شد.

حدادعادل: حوزه هنری از نخستین فرزندان انقلاب اسلامی است/حجت‌الاسلام خاموشی: اگر حوزه هنری پرفروغ شد به‌واسطه نقشه راه رهبر انقلاب است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مراسم تودیع و تکریم رئیس سابق و معارفه رئیس جدید حوزه هنری صبح امروز یکشنبه ۸ تیرماه در محل تالار اندیشه حوزه هنری تهران  با حضور تعدادی از هنرمندان، نویسندگان و جمعی از مسئولان فرهنگی همچون حجت‌الاسلام قمی، حجت‌الاسلام قاسمیان، محسن مؤمنی‌شریف، عزت‌الله ضرغامی، غلامعلی حدادعادل، مرتضی سرهنگی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمد حمزه‌زاده، داریوش ارجمند، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، ابراهیم داروغه‌زاده، محمدرضا فرجی، علیرضا تابش، عبدالحمید قدیریان، کوروش زارعی، علی محمد مودب، محمدرضا سنگری و ... در تالار اندیشه در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نماآهنگی از عملکرد محسن مومنی شریف مدیریت پیشین حوزه هنری پخش شد و رسالت بوذری که اجرای این برنامه را برعهده داشت، از میهمانان برای سخنرانی دعوت کرد.

در ابتدای این مراسم مرتضی سرهنگی از پیشکسوتان ادبیات دفاع مقدس در سخنانی کوتاه گفت: آقای مومنی از دوستان قدیمی من است و بعد از ده دوازده سال دوستی به ایشان خسته نباشید و به آقای دادمان نیز تبریک و خوشامد می گویم.

وی در ادامه افزود: اعتماد مردم به آثار حوزه هنری یک ثروت هنگفت است و اگر بخواهیم آن را ادامه دهیم یک ثروت ابدی است و قدر این ثروت را باید بیشتر بدانیم و اجازه نداریم چیزی از آن کم کنیم و به کشور ضربه بزنیم. برای همین است که هرکس برای ادبیات، انقلاب و جنگ کار می کند ما برادرش هستیم.

در ادامه محمدعلی رجبی دوانی از هنرمندان برجسته نگارگری با حاضر شدن پشت تریبون در سخنانی عنوان کرد: همانطور که می دانید حوزه اندیشه و هنر اسلامی نام اول این مکانی بود که در آن حضور داریم و گروهی از هنرمندان تجسمی و گرافیست دور هم جمع شدند و از مرحوم آقای سلحشور و دوستانشان دعوت کردند تا در اینجا مشغول به کار شوند. ما از همان ابتدا هم نام حوزه اندیشه و هنر و اسلامی را برای این مجموعه انتخاب کرده بودیم و می خواستیم حوزه مرکزی باشد که فرد معتقد به انقلاب اسلامی یک اثر هنری متناسب با انقلاب را تولید کند. می خواستیم اینجا مرکزی باشد که رضای الهی را به دست بیاورد و به آینده کشور جهت دهد. این مرکز راه افتاد و در سال های اول بسیار مومنانه کار کردند  و هیچ توقع مالی در کار نبود.

وی در ادامه یادآور شد: آن زمان ما با حضرت امام (ره) رابطه تنگاتگی داشتیم و حتی درباره موسیقی هم با ایشان صحبت می‌کردیم که ایشان می‌فرمودند شما چون به خاطر خدا قیام می‌کنید پس هنر برای شما وسیله نیست. بنابراین در این راه با رهنمودهای ایشان کار را ادامه می‌دادیم. این در حالی است که بعدها مقام معظم رهبری هم با رهنمودهای روشنگرانه خود همراه هنرمندان حوزه هنری بودند.

رجبی در ادامه اظهار کرد: اما جای بسی تأسف داشت که این فضا بعداً تبدیل به یک مجتمع اداری شد. موضوعی که باعث شد بسیاری از نیروهای اولیه و هنرمند از آن بی‌بهره باشد و هنرمندان مجبور بودند بین فضای دانشگاه و تدریس و حوزه یکی را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: ما باید یک بار دیگر به آنچه هنر می‌خواهد بازگردیم و آن چیزی که هنر می خواهد را پیدا کرده و شکل دهیم، باید هنری را پرورش دهیم که در جهت انقلاب و نیک نفسی باشد و نیروهای نیک نفس تربیت کند و به کسی که طبق دستور عمل می کند، تبدیل نشویم.

رجبی در پایان گفته های خود تصریح کرد: امیدوارم این مرکز به همان حوزه هنری که انتظار داریم تبدیل شود. قطعاً محسن مؤمنی شریف هم مؤمن و هم شریف است و من در جلسات متعدد از نزدیک در جریان فعالیت‌های ارزشمندشان بوده‌ام وامیدوارم مسئولانی شبیه مومنی شریف بیایند. امیدوارم آقای دادمان هم به عنوان یک نیروی سلیم النفس تلاش کند حوزه هنری به همان اصالت حوزه هنر و اندیشه اسلامی بازگردد و اندیشه از پشت هنر نیفتد و وقتی اندیشه از پشت هنری افتاد، بی پشتوانه می شود.

در ادامه غلامعی حدادعادل با حاضر شدن پشت تریبون عنوان کرد: حوزه هنری از نخستین فرزندان انقلاب اسلامی است. شاید برخی به یاد داشته باشند در دی ماه ۵۷ که احتمال  پیروزی انقلاب اسلامی قوت گرفته بود هرکسی به فکر بود که بعد از پیروزی چه باید کرد. در آن هفته ها می شنیدیم که تدبیر امور هنری بعد از پیروزی جوانه زده  است. می‌شنیدیم که مقام معظم رهبری و چند نفر دیگر شادروان خانم دکتر طاهره صفارزاده، مرحوم امیرحسین فردی و برخی از دوستانش چند نفری اندیشه حوزه هنری را مطرح کردند. مقارن با پیروزی انقلاب، حوزه رسمیت و کار خودش را آغاز کرد. در این چهل و یک سال انبوه فعالیت و دستاورد، رویش‌های زیاد و ریزش‌های اندکی هم داشته است.

وی ادامه داد: هر حکومتی دینی باشد یا نباشد، ‌هر جای دنیا برای تأمین و ایجاد آثار هنری اداره جامعه برحسب هنر باید تدبیر و تمشیت داشته باشد. اما بیاییم سراغ جامعه خودمان و جایی مثل حوزه هنری. شکی نیست ‌تولیدات هنری و کارهای هنری در جمهوری اسلامی باید منطبق بر ضوابط شرعی باشد. این اعتقاد مشترک همه ماست. مطلب دیگر این است که اگر ما تولید هنری نکنیم جامعه به سوی تولیدات هنری دیگران خواهد رفت. این هم در ذهن یکایک شما مصادیق شما تداعی می شود. مطلب بعدی این است که ما به دلایل تاریخی بعد از مشروطه به این سو، از دورانی حدود ۲۰۰ سال پیش،‌ جامعه‌مان با تجدد و مدرنیته روبه‌رو شد و هنر ما را ضعیف خواستند و ضعیف شد. دست و پایمان را گم کردیم و این ضعف همچنان ما را آزار می‌دهد. ما از ناحیه هنر در جمهوری اسلامی و در انقلاب اسلامی آسیب‌پذیریم و آسیب زیاد دیده‌ایم و می‌بینیم.

حدادعادل گفت: شما ببینید موسیقی‌های زیرزمینی که خیلی هم زیر زمین نیست و سریال‌هایی که بیرون از مجاری مجاز پخش و دیده می‌شود، این‌ها کارهای خودش را می‌کند. همه این‌ها هشدار و علامت برای ماست. ما همان طور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید اعلام کرد باید در عرصه هنر یک جهش تولید داشته باشیم. یعنی جهش تولید را منحصر نکنیم به تولید اقتصادی. نکته بعد این است که همه ما،‌ مدیران و روحانیون،‌ مدیران هنری و همه باید قبول کنیم که همه افراد جامعه مثل ما فکر نمی‌کنند. برخی از ما خیلی بهتر فکر می کنند و خیلی‌ها طور دیگری فکر می کنند. اما ما باید برای همه آثار هنری تولید کنیم. کسی که مسئول امر هنری می‌شود برای یک جامعه خوراک هنری تولید کند. برای هرکسی موافق مزاجش؛ همه تولیدات باید سالم باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: نکته دیگر این که حوزه‌های علمیه باید به کمک حوزه هنری بیاید تا ابهامات و بلاتکلیفی‌ها در برخی از بحش‌های حوزه هنری کم شود. فکری که قبل از انقلاب بوده باید جهش کند بنابر همان مبانی فقهی و متناسب با دوران حکومتی رشد کند و پاس‌خگوی مسائل اجتماعی و سیاسی باشد. بنده همیشه فقه اسلامی را در دوران بعد از انقلاب در مقایسه با قبل از انقلاب به یک گلدانی تشبیه می‌کنم که در سایه بوده وقتی آمده در آفتاب همان گیاه رشد چند برابر کرده است. همان گیاه قابلیت دارد در پرتو هدایت عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی ابعاد تازه ای پیدا کند و اینکه حوزه هنری عهده‌دار نمونه‌های فاخر هنری باشد و الگوسازی کند برای سراسر کشور. و اینکه با پاک کردن صورت مسئله، مسئله حل نمی‌شود. همه کسانی که انتقاد می‌کنند به وضع موسیقی، به وضع تئاتر،‌ به وضع سینما و همه انواع آثار دیگر هنری باید بدانند که راه حل مسئله، حل مسئله است نه پاک کردن صورت مسئله. خیلی از برخوردها از جنس پاک کردن صورت مسئله است. حوزه هنری برای این تأسیس شده که مسئله را پاک نکند که مسئله را حل کند.

وی در پایان گفت: آخرین سخن این است که اگر در همه انواع هنری شامل ادبیات، هنرهای تجسمی، سینما و... می شود ما چاره اندیشی و همت نکنیم انقلاب اسلامی از این ناحیه ضربه خواهد خورد. پس ای دوستداران انقلاب اسلامی و شهید داده‌ها به فکر باشید هنر برای حفظ انقلاب و برای این کشور و جامعه و فرد فرد انسان‌ها امری بنیادی و حیاتی و ضروری است و به هیچ وجه فرعی و حاشیه‌ای نیست.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس اوقاف و امور خیریه و رئیس هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی نیز عنوان کرد: حوزه هنری حوزه ای برخاسته از انقلاب اسلامی و عمرش وابسته به نام انقلاب اسلامی است. نگاه رهبران این مرز و بوم ولی فقیه حکیم این زمان ما هم یک نگاه چشمه تولید هنری ارزشی است. بر همین اساس بنده در زمانی که وظیفه داشتم در اینجا انجام وظیفه کنم سالیان متمادی در شورای سیاست‌گذاری کارکردهای حوزه را پیگیری می‌کردیم و براساس ضوابط حوزه ادبیات تقویت کند، حوزه سینمایی اعم از فضای کالبدی یا تولیداتی که در میزهای تولید اینجا جاری و ساری بود، گروه‌های بزرگ هنرمند که مرتبط بودند در سالیان اخیر در حوزه‌های مستند کارکردهای قابل دفاعی در حوزه هنری شکل گرفت. حکایت رخ اینها جشنواره‌های مستندی است که برگزار شد که دیدیم دارای رتبه خوبی حوزه مستندسازی هنرمندان حوزه هنری در این جشنواره شد.

وی افزود: در حوزه ادبیات داستانی سابقه و دیرینیه ای که در حوزه شکل گرفته است از ادبای این حوزه دفاع می‌کنم صعود پیدا کردند گرچه راه طی نشده زیاد داریم. زمانی به برادر گران‌سنگم سرهنگی می‌گفتم چند کتاب تولید کردیم و چقدر پشت جبهه باید کار می‌کردیم و چقدر خانواده‌ها درگیر بودند و نقل آن احوال را بشنویم. کار طی شده قابل دفاعی خیلی هست.

حجت الاسلام خاموشی تاکید کرد: در حوزه هنرهای تجسمی، حوزه هنری دارای تابلوی کاملا نقاشی شده از دفاع مقدس است و هنرمندان مختلف چه آنهایی که رفتند و چه آنهایی که هستند و نسل‌هایی که ظهور و بروز پیدا می‌کنند از قدرت و قوام خوبی برخوردارند. در حوزه پژوهش و تئاتر و سایر کارهایی که دارای ریشه است از قدرت خوبی برخوردار است. روزی که حجت الاسلام قمی آمدند به ما مأموریت دادند در هیئت امنا طبق وظیفه قانونی حرکت کنید من نگاه این عزیز را تخصصی می‌دانم. بدانید که آقای دادمان درگیر فهم هرآنچه در حوزه است درگیرند. جلسات متعددی داشتم خودشان را برسانند حضرت آقا موافقت بفرمایند این مدیریت دست به دست شود عزیزمان مؤمنی تحویل آقای دادمان بدهند و نسل جدید کار کنند.

وی یادآور شد: چند توصیه دارم؛ جناب دادمان حوزه هنری برای انقلاب اسلامی و تعالی انقلاب اسلامی است. نقشه راه را مقام معظم رهبری را تعیین می کنند و ایشان هنرمند و هنرشناسند. اعتراف کنیم اگر زمانی پرفروغ شدیم توصیه ایشان بود و تقریظ‌های ایشان بر کتاب‌ها نبود این اتفاقات نمی افتاد. خاستگاه برای کلمه انقلاب اسلامی کار کرد برای دفاع مقدس باید کار کرد. برای مدافعین حرم، میوه ای از دفاع مقدس است باید کار کرد، این را به عنوان نقشه راه می‌گویم،‌ دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی اسلامی،‌ امروز می‌گویم حوزه مدافعین حرم برای حوزه ضرورت رسیدگی دارد باید توجه جدی به رسانه کرد. معنای جدید رسانه فناوری های جدید توجه کنیم. زمانی تولیدی بود به نمایشگاهی ارائه می‌دادیم امروز می‌توانید از بکارگیری رسانه و فناوری عدد یک را به بی نهایت- برای حوزه مدیا و رسانه تلاش فاخر بفرمایید. کاش، داشت و برداشت سه تعبیری بود مقام معظم رهبری در دیدار حضوری فرمودند، شما باید به پرورش هنرمند و بهره‌گیری از آثار او استفاده کنید.

حجت الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: امیدوارم از آقای مؤمنی نویسنده خوب آثاری در آینده ببینید در حوزه ادبیات داستانی، و به زودی رونمایی کتابی را شاهد باشید و در آینده جبهه انقلاب اسلامی از قلم ایشان بهره ببرید و مجموعه دیگر جوانان به حوزه هنری بیایند و آقای دادمان را حمایت کنند. ان شاءالله همت جمعی نقشه پیش رو را روشن‌تر جلوه دهد.

 در ادامه عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق رسانه ملی گفت: حوزه هنری مخاطب عام دارد و محسن مومنی‌شریف مدیری متخصص در حوزه هنر است و امیدوارم محمد مهدی دادمان در جایگاه ریاست حوزه هنری به توفیقات بسیاری دست پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های مدیریتی دادمان اظهار کرد: من محمد مهدی دادمان را چند سالی است که می‌شناسم. البته با پدر بزرگوار ایشان هم آشنا بودم ولی باید بگویم توانمندی او هیچ ربطی به جایگاه پدر شهیدش ندارد. او آقازاده هست اما نه به معنای آقازادگی که می‌شناسیم. او فردی با تجربه در مجموعه جوانان و رویش‌هایی است که از نگاه من جزو نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که حتی این آقازادگی مانع از انجام کارهای بسیار ویژه او در عرصه‌های مختلف شده است. او از روحیات اخلاقی بسیار ممتازی برخوردار است که در حوزه تعامل و تواضع و رفتار یکی از متخصصان حوزه نیروی انسانی هستند. موضوعی که در حوزه مدیریت فوق العاده از اهمیت برخوردار است.

در ادامه آیت‌الله صادقی رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: حوزه هنری برای من یکی از خاطره‌انگیزترین نهادهای شبکه فکری و عملی انقلاب اسلامی است. زمانی که جوان بودم به اینجا رفت‌وآمد داشته و با اصحاب اندیشه و هنر مراوده می‌کردم و امروز در جلسه تکریم مدیری مخلص هستم و معارفه مدیر جوانی که از نمادهای رویش نسل سوم انقلاب است.

وی در ادامه عنوان کرد: آقایان مؤمنی شریف و دادمان شبیه به هم هستند؛ هر دو سابقه طلبگی دارند و از نخبه‌ها بودند و هستند. مؤمنی شریف به نسل دوم انقلاب تعلق دارد و دادمان به نسل سوم البته مزین به شرف فرزندی شهید نیز است. آقای دادمان خوش‌فکر و آشنا با مباحث دینی است و عنصری شجاع در جذب و بازماندهی نیرو است. از همه اهالی حوزه هنری تقاضا دارم برای تولید و صورت‌بندی هنر انقلاب، با ایشان همکاری کنند. ایشان وظیفه دارد مؤلفه‌های بیرونی و سازمانی حوزه هنری به ویژه در دهه ۶۰ را تدوین کند و حوزه علمیه تهران حاضر به مشاوره با حوزه هنری است.

در ادامه این مراسم پرویز پرستویی در ویدئویی خطاب به محسن مومنی شریف گفت: به سهم خودم شاهد خلوص نیت محسن مومنی شریف در حوزه هنری بوده‌ام و ای کاش امروز می‌توانستم در این مراسم حضور پیدا کنم اما متاسفانه به دلیل فیلمبرداری، سعادت این حضور را از دست دادم. از آقای مومنی شریف برای حمایت‌های بسیار قدردانم و از اینکه مردم محروم و بازماندگان دفاع مقدس را حمایت کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم همچنان پایدار و برقرار باشید.

در ادامه مومنی‌شریف با حاضر شدن روی سن گفت: به یاد دارم ۱۰ سال پیش که قرار بود این امانت را از دکتر بنیانیان تحویل بگیرم، در میان مهمانان عزیزی که در آن مراسم حضور داشتند، شخصیت محترمی حضور داشت که من به او خیلی ارادت داشتم. یک مبلغ پیشگام که او را در سودان دیده بودم. فردی که میلیون‌ها نفر را ارادتمند مکتب اهل بیت کرده بود. حجت الاسلام شیخ ابراهیم انصاری که بعدها به لبنان رفتند و به عنوان رایزن فرهنگی مشغول به کار شدند. او به درجه رفیع شهادت رسید و امروز جایش بسیار خالی است.

وی افزود: امروز من در جایی صحبت می‌کنم که سردار سلیمانی، سردار ابومهدی المهندس و شهید همدانی در آن صحبت کردند و امروز من در اینجا حضور دارم. من امروز سپاسگزار خداوندی هستم که رهبر عظیم الشانی را به زمانه ما هدیه کردند که این عرصه را می‌شناسند و اهمیت حوزه هنری را می‌دانند و اگر اهتمام ایشان نبود، بارها حوزه هنری یا ادغام، یا حذف شده بود. در این سال‌ها مقام معظم رهبری با اهتمام و محبتی که به حوزه هنری داشتند برای ما پشتوانه‌ای بزرگی ساختند که بر این باورم می‌تواند پشتوانه بزرگی برای جناب دادمان باشد.

مؤمنی شریف در ادامه بیان کرد: من در این انتصاب جزو مشاوران آقای قمی بودم. بالاخره باید شرایطی فراهم می‌شد که جا برای جوانان خالی شود. اگرچه این فرآیند تغییر طول کشید اما به هر حال در این هشت ماهی که ماجرای تغییر مدیران زمان برد، من از همه مدیران حوزه بیعت خواستم تا همراه آقای دادمان باشند. البته تا زمانی که ایشان مایل باشند قطعاً همه همکاران من در حوزه هنری همراه این مدیر جوان و خوش ذات هستند. او مدیر خوش ذاتی است که این در هر کسی پیدا نمی‌شود. من هم به عنوان یک برادر در کنارش هستم و این انتصاب را برای آینده حوزه بسیار خوب می دانم که قطعاً آینده حوزه هنری بهتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: قطعاً از زمان آقای زم با مسائل آن زمان مواجه بوده‌ایم. اما شما بدانید اینجا در حوزه هنری همه زحمت کشیدند و امروز بسیار خوشحالیم که مدیریت حوزه هنری را به یک مدیر جوان تحویل می‌دهیم. امیدوارم دوستان کاستی‌های ما را ببخشند. من فقط یک نکته را درباره حوزه هنری اعلام می‌کنم. یادم هست وقتی دوستان برای حوزه هنری مشغول نگارش چشم انداز بودند پیش من آمدند و گفتند اگر بخواهید هنرمندی را به عنوان ویترین حوزه هنری انتخاب کنید آن فرد چه کسی است. من هم درنگی کردم و گفتم: سید مرتضی آوینی که او برای من اسطوره نبود. من از مرتضی آوینی حرف می‌زنم که یک آوینی واقعی بود. که با ایمان و باورهایش، که علاوه بر معاد و ایمانش به انقلاب اسلامی به مسئولیت انسان در دنیای امروزی اعتقاد راسخ داشت. او هنرمندی بود که در حوزه اخلاق بسیار مقید بود و هنر را بهانه‌ای برای بی‌اخلاقی نمی‌دانست. او در کنار همه این‌ها دارای دانش گسترده‌ای بود که باعث برجستکی و ممتاز بودن او شد.

مؤمنی شریف تصریح کرد: گرچه از سوی برخی تنگ نظران برای شهید مرتضی آوینی ایجاد مزاحمت می‌شد اما او نگاه تمدنی به انقلاب اسلامی داشت. پس امروز لازم است با توجه به این رویکردهای شخصیتی سید مرتضی آوینی به محمد مهدی دادمان در دوره مدیریت جدید کمک کنیم. ما امروز شاهد حضور هنرمندانی هستیم که اکنون در بسیاری از بخش‌های فرهنگی تبدیل به مدیر شده‌اند. امروز حوزه هنری به تعبیر فرمایشات مقام معظم رهبری یک مجموعه جهادی است که لازم است برای رسیدن به این نقطه از همه حمایت‌ها تشکر کنیم. من از حجت الاسلام خاموشی و از حجت الاسلام قمی تشکر می‌کنم که خود را از نوجوانی از مخاطبان حوزه هنری می‌دانند لذا من آینده حوزه هنری را قطعاً خوب می‌بینم. امیدوارم در بخش بعدی از زندگی‌ام به خاطر آنچه برای آن به حوزه هنری آمده بودم، برسم، البته مأموریت‌های دیگری هم در این زمینه دارم که امیدوارم به آنها هم برسم. از همه حلالیت می‌طلبم.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه طی سخنانی گفت: نقش حوزه هنری در پاسداشت دفاع مقدس بی بدیل است. زمانی که به فعالیت ۴۰ ساله حوزه هنری نگاه کنیم می توان تصویرهای مختلفی از آن روایت کرد. نخست نقشی است که حوزه هنری در پاسداشت دفاع مقدس داشته است. دفاع مقدسی که گنج ایرانی ماست و با هیچ برهه ای از تاریخ ایران برابری ندارد. معدنی است که مواد خام کشف نشده زیادی دارد و نیازمند کاوش های بسیار است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: محسن مومنی شریف ترکیبی از خلوص، همراهی، همدلی، تعهد و دیگر ویژگی هایی است که کارنامه مدیران را درخشان می کند. به ایشان خسته نباشید می گویم، محمدمهدی دادمان نیز مسئولیتش پاسداری از یک کارنامه زرین و ارزشمند است. او در گام دوم انقلاب که مقطعی جدید و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است عهده‌دار مسئولیت شده است. امیدواریم در اولین دهه گام دوم انقلاب حوزه هنری همچنان درخشش خود را حفظ کند.

محمدمهدی دادمان در بخش پایانی این مراسم گفت: پیش از همه وظیفه خودم می دانم از استادم محسن مومنی شریف که به حق، بر گردن من حق استادی دارند تقدیر کنم. خوشبختانه در این جلسه از وصف ایشان زیاد صحبت شد اما من می‌خواهم امروز به مدیریتی در این ۱۰ ساله اشاره کنم. هر کسی حوزه هنری را می شناسد شهادت می‌دهد که حوزه هنری بالنده تر و رشیدتر از دوره‌های گذشته خود شده است.

وی افزود: بسیار از عزیزان در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس تشکر می‌کنم بابت تلاش‌های بسیاری که کرده‌اند. امروز همه هویت ما که به‌صورت همه جانبه تحت هجوم هستیم، به عنصر جهاد وابسته است. اگر من و همکارانم در حوزه هنری کاری کنیم که جهاد را روایت کنیم، قطعاً در راه خود موفق خواهیم بود.

در ادامه این مراسم به پاس ۱۰ سال خدمات ارزشمند و جهادی در حوزه هنر متعهد و انقلاب اسلامی لوح قدردانی به مومنی شریف اهدا شد و پس از اهدای هدایا، متن حکم انتصاب محمد مهدی دادمان به عنوان رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی قرائت و به وی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.