مدیرکل بازرسی استانداری کرمان گفت: استفاده از ماسک در ادارات، بانک‌ها، مجامع عمومی و مکان‌های با ارباب رجوع بالا از فردا 9 تیر ماه در استان کرمان اجباری است.

کرمان/ استفاده از ماسک در ادارات و مجامع عمومی اجباری شد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا نویدی در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به تقسیم‌بندی صورت گرفته برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، اصناف و سازمان‌های مختلف عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی به غیر از بیمه‌ها و بانک‌ها توسط اداره کل بازرسی استانداری، بانک‌های دولتی و خصوصی توسط حوزه اقتصادی استانداری، بیمه‌های دولتی و خصوصی توسط اداره کل جذب سرمایه‌گذاری نظارت می‌شوند.

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان ادامه داد: نظارت بر شهرداری‌ها توسط دفتر امور شوراهای استانداری، اماکن مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، واحدهای تولیدی و معدنی و بازرگانی به غیر از مواد خوراکی توسط سازمان صمت و گروه‌های مواد غذای توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

نویدی افزود: دفاتر پیشخوان دولت توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، کلانتری‌ها و دفاتر پلیس 110 توسط نیروی انتظامی، دستگاه‌های زیر مجموعه قضائی توسط دادگستری مورد نظارت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت در حوزه‌های آموزش و پرورش، دهیاری، دانشگاه، مراکز تفریحی، نانوایی و پمپ بنزین باید ستاد تصمیم‌گیری کند.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کرمان عنوان کرد: نظارت بر دستگاه‌های دولتی از هفته قبل آغاز شده و طی آن چک لیست تکمیل و به امضای مدیر مربوطه می‌رسد تا از وضعیت دستگاه خود مطلع باشند.

نویدی با بیان اینکه در نظارت‌ها دستگاه‌ها به سه گروه سبز، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند، ادامه داد: 80 اداره کل و سازمان و شرکت و موسسه در 150 ساختمان در مرکز استان بازدید و نظارت شده‌اند.

وی بیان داشت: فرمانداری‌ها بازرسان را تعیین کردند و هر شهرستان 50 اداره را در هفته اول مورد بازرسی قرار داده و وضعیت تحلیلی مشخص شده است.

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان با بیان اینکه هفته جاری بازدید نوبت دوم در حال انجام است، گفت: چک لیست را از هفته سوم با نظارت دانشگاه علوم پزشکی تغییر می‌دهیم و ارتقای موارد نظارتی را خواهیم داشت.

نویدی با بیان اینکه 48 ساعت به دستگاه‌های وضعیت زرد اخطار داده شد و این هفته بازدید مجدد می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده تا چهار هفته این نظارت‌ها انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.