رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: نهضت جهش تولید در این سازمان در عرصه کشاورزی و دامپروری طی دهه کرامت با رمز "یا علی بن موسی الرضا (ع)" از استان خراسان رضوی آغاز شد.

نهضت جهش تولید در بسیج مستضعفین از خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی  در نشست نهضت جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات فرماندهی سپاه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد افزود: این سازمان ۱۰ طرح اساسی در نهضت جهش تولید دارد ولی اولویت در بخش کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی برای مردم است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح شاهد کاهش مشکلات کشاورزی در زمینه آب، زمین، برداشت محصول و افزایش بهرهوری خواهیم بود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی و آموزش دیده به نرم افزارهای پیشرفته مجهز شده و از امروز در خدمت کشاورزان خواهند بود تا با افزایش تولیدات کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کنیم.

وی افزود: سازمان بسیج مستضعفین در تولید پنج محصول راهبردی گندم، جو، برنج، ذرت و کلزا و همچنین در زمینه دامپروری با وزارت جهاد کشاورزی همکاری خواهد کرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: اهمیت کشاورزی در امنیت غذایی کاملا مشهود است و تاثیر مثبت در این زمینه دارد. سازمان بسیج مستضعفین هم احساس وظیفه کرد با توجه به شرایط اقتصادی، تهدیدها را تبدل به فرصت نماید و توجه خود را در امنیت غذایی و جهش تولید در کشاورزی و دامپروری معطوف کند.

وی با بیان اینکه با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های کشاورزی در استان‌ها برنامه‌ریزی سه ساله خواهیم داشت گفت: همچنین درعرصه‌هایی از قبیل گیاهان دارویی و راه‌اندازی کلینیک دامپروری و توسعه آبزیان فعالیت خواهیم کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده و بر اجرایی شدن آن تاکید دارند، به منظور برون رفت ملت از فشارها، تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی بوده و جهش تولید نیز تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است.

وزیر جهاد کشاورزی هم در این ویدئو کنفرانس گفت: در شرایط اقتصاد بدون وابستگی به نفت، کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا با توجه به موفقیت بسیج در همه عرصه‌ها  پیوند این نهاد با بخش کشاورزی را به فال نیک گرفته و امیدواریم در عرصه کشاورزی کارهای بزرگی اتفاق بیفتد و نتیجه آن جهش در تولیدات دامی، کشاورزی و شیلات کشور شود.

 کاظم خاوازی افزود: ما به دنبال پایداری در بخش تولید هستیم و امیدواریم همه نیروها در بخش‌هایی چون بسیج و سازمان نظام مهندسی از یکپارچگی خوبی برخوردار باشند تا نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی همچنین از حرکت‌های بسیار عظیم در بخش کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد. 

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هم در این مراسم گفت: وزارت جهاد کشاورزی، وزارت معیشت مردم است. ما ظرفیت‌های بسیار در کشور داریم به شرطی که کشاورزی ما علمی شود.
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی افزود: خاک و آب ارزشمندترین سرمایه کشور است که ما از این دو سرمایه برخوردار هستیم بطوریکه اگر بتوانیم سبزیجات و صیفی جات روسیه را تامین کنیم  بیش از درآمد نفتی، درآمد خواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود ۶۵ هزار کادر علمی در کشور ادامه داد: جهش تولید از عناصر نیازمندی‌های ماست، برای جهش تولید به یک مدیریت جهادی و بسیجی و همچنین ایثارگری بر مبنای اصل "ما می‌توانیم" نیازمندیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.