نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به لزوم پیش رو و موسس بودن دانشجویان در امور سیاسی گفت: دانشجو نباید دنباله‌روی جریان‌های سیاسی باشد.

دانشجویان مؤسس جریان‌های سیاسی باشند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با مسئولان ادوار جبهه فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد (تشکل‌های انقلابی) گفت: عدالت‌خواهی ذیل تقوا و ولایت موضوعیت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مشکل تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: عده‌ای از عزیزان می‌آمدند و وقتی راه و چاه را می‌فهمیدند و مسیر حرکت تثبیت می‌شد، این عزیزان فارغ‌التحصیل می‌شدند.

وی بیان کرد: دانشجویان نباید عمله و دنباله‌روی جریان‌های سیاسی باشند، خودشان باید مؤسس باشند و این امر، تنها با این کار حفظ می‌شود که فعالان قدیمی‌تر تشکل‌ها از تشکل فاصله نگیرند و در کنار تشکل‌ها باشند.

امام جمعه مشهد با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان بیان کرد: یک تشکل سیاسی و فعال در حوزه‌های مختلف می‌تواند بر فضای فرهنگی جامعه و فضای دانشگاهی اثرگذار باشد، اما در دانشگاه‌های مشهد این‌طور است که برای فعالیت‌های ارزشی و غیر ارزشی، یا انگیزه دینی و یا انگیزه سیاسی وجود دارد.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد انحراف در آرمان‌ها است و فهمیده که جوانان این مملکت از رهبری دست‌بردار نیستند. شگردی که الان دشمن علیه ما اجرا می‌کند، این است که برای آرمان‌های اعلام‌شده از طرف رهبری، یک جریان انحرافی می‌تراشد.

وی، دو کار اصلی در نظام اسلامی را توسعه اسلام و عدالت اجتماعی خواند و گفت: در توسعه اسلام به مرحله استکبارستیزی و در عدالت اجتماعی نیز به مرحله مبارزه با جریان‌های قدرت و ثروت رسیدیم. عدالت‌خواهی ذیل تقوا و ولایت موضوعیت دارد. عدالت برای ما نقطه آرمانی هست اما ضمن دو تیتر «تقوا» و «ولایت» تعریف می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.