معاون امور استانهای حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در مشهد گفت: حرکت ما در موضوع زکات رو به جلو است و طی سه ماه نخست امسال بر اساس آنچه کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرده با توجه به بارشها و نعمتهای الهی بیش از ۸۰ درصد آنچه در امر زکات کشور پیش بینی شده، محقق شده است.

محقق شدن ۸۰ درصد زکات امسال کشور طی سه ماه

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در نشست هماهنگی شورای زکات منطقه چهار حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مشهد افزود: برای امسال هشت هزار میلیارد ریال اعتبار زکات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اگر زکات بدهیم خداوند متعال چند برابر به اموال ما اضافه می‌کند و پاسداری از نعمت خداوند بازگشت به سوی خدا و فکر الهی داشتن است.

معاون امور استانهای حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در موسم زکات نیاز داریم به صورت شبانه روزی و گسترده وارد شویم و تبلیغات را توسعه دهیم. همچنین باید از ظرفیت صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی هم استفاده شود و همان طور که صدا و سیما در موضوع مواسات وارد شد در این زمینه هم وارد شود.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: اسلام برای رسیدگی به وضع مستمندان و مستضعفان اهمیت بسیاری قائل است. استاندار هم باید در جلسات شورای عمومی زکات شرکت کند. باید به صورت جدی بخواهیم جلسات شورای زکات با برنامه و طبق جدول مشخص برگزار شود.

وی با بیان این که فریضه زکات نیاز به واکاوی فراوان دارد و باید به ابعاد گوناگون آن از نظر فقهی و اقتصادی پرداخته شود ادامه داد: مهم است در جامعه بتوانیم تبلیغ و تلقین کنیم و برای مردم جا بیندازیم که دین داری بخش اعظم آن مربوط به پرداخت وجوهات و واجبات مالی است.

معاون امور استانهای حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: لازم است با اساتید حوزه علمیه نیز در خصوص افق‌های نوپدید امر زکات صحبت و بررسی شود. از جمله امروز شرکتهای بزرگی در کشت و زرع فعال هستند و این که آیا زکات شامل حال آنها می‌شود یا خیر؟

تولید هشت میلیون تن محصولات کشاورزی در خراسان رضوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: سالانه هشت میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ناخالص ۳۴۰ هزار میلیارد ریال در این استان تولید می‌شود که ۴۳ درصد این محصولات باغی، ۳۵ درصد دامی و ۲۲ درصد زراعی است.

محمد رضا اورانی افزود: از ۹ محصولی که شامل زکات می‌شود خراسان رضوی در تولید گندم، جو، کشمش، شتر، گاو و گوسفند رتبه اول تا پنجم کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: هم اینک ۳۴۰ هزار راس انواع گاو، ۶ میلیون گوسفند، یک میلیون بز و ۸۰۰ نفر شتر در استان وجود دارد. همچنین امسال تولید ۷۵۰ هزار تن گندم، ۴۶۰ هزار تن جو و دست کم ۵۱ هزار تن کشمش برآورد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که ۳۳۸ هزار نفر در امر کشاورزی استان فعال هستند که ۷۵ درصد خرده مالک هستند افزود: در موضوع زکات باید سراغ مالکان بزرگ برویم و با تبلیغ چهره به چهره در این زمینه اقدام کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.