نماینده مردم گناباد و بجستان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با عزمی جدی برای کوتاه کردن دست رانت‌خواران از چرخه فرآورده‌های دامی کشور تلاش می‌کند.

 مجلس دست رانت‌خواران را از فرآورده‌های دامی کوتاه می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمد صفایی دلویی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش کاخک شهرستان گناباد از تمرکز واردات نهاده‌های دامی در دست افرادی خاص و فقدان اراده جدی برای ورود ارز به کشور از این بخش انتقاد کرد.

وی افزود: با جلوگیری از خروج شیر مازاد کشور و تبدیل آن به شیر خشک می توان علاوه بر متوقف کردن رانت واردات کره، بستر صادرات شیرخشک را افزایش داد و این زمینه مناسبی نیز برای تولید کره در داخل خواهد بود که به نفع دامداران و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصتهای طلایی اداره کشور بدون نفت گفت: حدود ۷۰ سال کشور با نفت اداره می شد و امروزه فرصتی برای جایگزینی صادرات غیر نفتی برای رونق نقاط مختلف فراهم شده و باید از این ظرفیت برای رفع بسیاری از مشکلات و ضعفهای دولتها بهره گرفت.

صفایی اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی را بسیار مهم و زیربنایی دانست و افزود: اجرای این طرح علاوه بر نقش مهمی که در توسعه و رونق اقتصادی دارد موجب کاهش مشکلات تامین آب منطقه میشود . 

وی به پیگیری ایجاد شغل در این شهرستانها و از جمله تلاش برای مشارکت هلدینگ دامپروری بنیاد مستضعفان به عنوان بزرگترین هلدینگ دامپروری کشور اشاره کرد و از تعاونی‌های این مناطق خواست برای ایجاد دامداریها بیش از هزار راسی تلاش کنند تا با بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود، گناباد و بجستان را به قطب تولید گوشت کشور تبدیل کنند.
نماینده مردم گناباد و بجستان گفت: واحد تولیدی کاشی هستی گناباد نیز با جذب سرمایه‌گذار جدید تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و تکمیل کارخانه سیمان این شهرستان هم در دست پیگیری است.

صفایی اخذ مجوز اکتشاف فلزات گرانبها از جمله مس در گناباد و بجستان در حوزه صنایع معدنی را با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و طرح کشت قارچ دارویی در حوزه اشتغال و اقتصاد این منطقه را مهم ارزیابی کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.