همزمان با دهه کرامت رضوی «مهناز شایسته فر» به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی شد.

«مهناز شایسته فر» به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام، همزمان با دهه کرامت رضوی دکتر «مهناز شایسته فر» به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی و در برنامه تلویزیونی «چراغانی» شبکه ۳ مورد تجلیل قرار گرفت.

مهناز شایسته فر که دکتری هنر اسلامی از انگلستان دارد، اظهار کرد: حدود ۲۰ سال پیش فارغ التحصیل شدم و بعد از ورود به ایران در دانشگاه تربیت مدرس به عنوان هییت علمی جذب شدم. بعد از چندین سال که در دانشگاه مشغول به فعالیت بودم متوجه شدم منابع مطالعاتی برای دانشگاه بسیار اندک و کم است و به همین دلیل بعد از مدتی به سمت منابعی رفتیم و متونی را ترجمه کردیم و شرق شناسانی که در این حوزه کار می‌کردند برای مطالعات و تحقیقات دانشجویان بسیار اثرگذار و مفید بود.

وی افزود: بعد از کتاب‌های ترجمه به سنت تالیف کتاب‌هایی در این حوزه رفتیم از جمله هنر شیعی که خود واژه هنر شیعی توسط بنده جا افتاده است و بعد از آن شاهد همایش‌ها، کنفرانس‌ها، کتاب‌ها و مقالات فراوانی در زمینه بحث هنر شیعی بودیم.

شایسته فر تصریح کرد: تفاوتی که مطالعات ما با کسانی که در حوزه شرق کار می‌کنند دارد این است که ما در بطن و ریشه یابی مفاهیمی که در هنر اسلامی است می‌پردازیم و به واسطه این است که به منابع اصیل از جمله قرآن روایات احادیث و کتب ادبی و تاریخی که در این زمینه است را مورد تحلیل قرار می‌دهیم.

وی در خصوص آثار آماده چاپ خود گفت: کتاب بعدی که آماده چاپ است و به زودی مورد استفاده محققان قرار می‌گیرد کتیبه نگاری در حرم مطهر امام رضا علیه السلام است که پروژه بسیار وسیعی است و با مدیریت من محقیقن زیادی روی آن کار کرده اند.

شایسته فر افزود: در مسیر مطالعات به صورت تاریخی ما وارد عرصه‌های مختلف رشد و گسترش حرم قرار گرفتیم و بعد از این مرحله توانستیم مجموعه بسیار مفید را از این طریق انتشار دهیم و علاقه‌مندان می‌توانند از دستاوردهای این تحقیق بعد از انتشار استفاده کنند.

وی تاکید کرد: حرم مطهر امام رضا علیه السلام یکی از مهمترین ویژگی‌ها و انعکاس دهنده همه قابلیت‌ها و استعدادهای هنرمندان مسلمان است و هرکسی توانسته بهترین اثر هنری خود را آنجا خلق کند.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.