پیکر مطهر شهید افغانستانی "نسیم افغانی" از شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران که به تازگی در تفحص منطقه فکه پیدا شده بود وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد.

پیکر پاک شهید افغانستانی دفاع مقدس وارد مشهد شد

به گزارش قدس آنلاین، هنگام ورود پیکر این شهید گرانقدر علاوه بر جمعی از مهاجران افغانستانی مقیم مشهد گروهی از مسوولان استانی و شهرستانی همچون شهردار و فرماندار مشهد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و فرماندهان نظامی استان با حضور در فرودگاه شهید هاشمی نژاد به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کردند.

در حاشیه این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از برگزاری آئینی برای وداع با پیکر مطهر این شهید در حرم مطهر رضوی طی امروز دوشنبه خبر داد و گفت: این مراسم راس ساعت ۱۸ با حضور مهاجران افغانستانی مقیم مشهد و جمعی از مسوولان در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا (ع) با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسین معصومی افزود: پیکر مطهر این شهید گرانقدر از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح سه شنبه ۱۰ تیرماه نیز طی مراسمی با حضور گروهی از مهاجران افغانستانی مقیم ایران و  بدون برگزاری آئین همگانی تشییع به خاطر شرایط کرونا در حجره ۱۷۰ صحن آزادی حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده می شود.


بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شهید "نسیم افغانی" فرزند میرزا محمد از شهدای معزز تابعه کشور افغانستان، در سن ۳۱ سالگی و به شماره پلاک CG ۵۱۹_۳۹۶  از لشکر پنج نصر خراسان عازم جبهه های جنگ شد و  ماه گذشته پیکر مطهرش در تفحص منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) شناسایی شد.  
همچنین مطابق نظر مقام معظم رهبری مقرر شد پیکر مطهر شهید در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خاکسپاری شود تا نشانی از حق‌شناسی ملت بزرگ ایران از مردم مجاهد و مقاوم افغانستان باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.