همدان- مدیر امور دام سازمان جهاد وشاورزی استان همدان گفت : انسال بیشاز ۷۱ راس از دام های استان پلاک گذاری شده اند.

۷۱ هزارراس از دام های استان همدان پلاک گذاری شدند

به گزارش قدس آنلاین ،علی خدارحمی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ظهریکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۳۱۲ هزار و ۲۱۳ رأس از دام‌های استان همدان پلاک‌گذاری شدند و امسال نیز با پلاک گذاری ۷۱ هزار و ۲۳۴ رأس در مجموع ۱۵ درصد از دام‌های استان همدان هویت دار شدند.

خدا رحمی افزود: در استان همدان ۱۹ هزار و ۲۰۰ رأس دام سنگین اصیل وجود دارد، که ۳۱۹ هزار و ۲۷۶ رأس دام سنگین دورگ، ۴۶ هزار و ۳۱۰ رأس بومی، ۱۰۸ هزار  رأس بز و بزغاله و یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۸۷ رأس گوسفند و بره در استان همدان وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۸۶ هزار و ۵۰۰ تن شیر در استان همدان تولید شد این درحالیست که مصرف شیر استان ۱۹۹ هزار و ۸۹۷ تن بوده که در واقع ۱۸۶ هزار و ۶۰۳ تن معادل ۴۰ درصد از شیر استان مازاد است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته در استان همدان ۳۰ هزار و ۸۲۰ تن گوشت قرمز در استان تولید شده است، بیان کرد: ۲۱ هزار و ۵۰ تن از تولیدات گوشت استان مصرف داخلی داشته و ۹۷۷۰ تن مازاد بر تولید است.

خدا رحمی  درباره اینکه کارخانجات لبنی استان با وجود تولید بالای شیر در همدان با ظرفیت کمی فعالیت دارند، مطرح کرد: از کارخانجات لبنی استان گلایه مندیم  چرا که شیر را به قیمت پایین از دامداران خریداری می‌کنند و با تأخیر دو ماهه پرداخت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.