رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: روند احداث ۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد به راه افتاده است و امروز قول داده شد که تا پایان سال این واحدها به بهره‌برداری برسد.

۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در محل دفتر استاندار، با علیرضا رزم‌حسینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به کلیات مطرح شده در حاشیه دیدار با استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: جلسه خوبی امروز با موضوع حاشیه شهر مشهد برگزار شد، بر این اساس در جلسه گذشته که به اینجا آمدیم، با حضور آقای نوبخت و استاندار خراسان رضوی تفاهم‌نامه سه جانبه‌ ساخت ۸ هزار واحد مسکونی برای محرومان در روستاهای استان منعقد شد.

تابش با بیان اینکه بر اساس این طرح بنا شد، آورده مردم را از سیستم دولت به همراه وام تامین کنیم، افزود: همچنین بنا شد تا جایی که زمین داریم رایگان بدهیم تا افراد مستضعف روستایی به این وسیله صاحب منزل شوند.

وی از پیشرفت خوب پروژه‌های مسکونی در حال احداث این طرح در استان گفت و ادامه داد: روند احداث ۲ تا ۳ هزار واحد به راه افتاده است و امروز هم در جلسه قول داده شد که تا آخر سال این واحدها به بهره‌برداری برسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به حاشیه شهر مشهد مقدس تصریح کرد: بر این اساس هم ۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد مشخص شده است که ۸۰۰ واحد آن به صورت متمرکز برای جابه‌جا شدن افرادی که خانه‌های آن‌ها در معابر است و یا قطعات کوچکی دارند، ساخته می‌شود.

تابش خاطرنشان کرد: زمینی را شهرداری انتخاب و واگذار کرده است که طرحش در حال تصویب در کمیسیون ماده ۵ است، در این راستا ما هم برای خدمات زیربنایی و آماده‌سازی آن تأمین اعتبار کرده‌ایم و پول آن را به بنیاد مسکن استان داده‌ایم و آمادگی داریم که هر وقت طرحش تصویب شود برای آن اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در روند احداث این واحدهای مسکونی عمدتا افراد شناسایی و همان افراد جابه‌جا می‌شوند، گفت: با این وجود این‌طور نیست که واحد بسازیم و به جمعیت حاشیه شهر اضافه کنیم، بنابراین ۱۲۰۰ واحد هم در منطقه «درجاسازی» می‌کنیم که ۴۰۰ واحد آن به بانک‌ها معرفی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد: هم من و هم استاندار خراسان رضوی امید داریم که امسال این ۲ هزار واحد در حاشیه شهر مشهد به عنوان پایلوت به بهره‌برداری برسد و بتوانیم آن را تکثیر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.