گیلان -رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: هم اکنون حدود ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خصوصی و دولتی استان گیلان بستری هستند.

۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان، دکتر ارسلان سالاری در حاشیه افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا اظهار کرد: پس از تلاش های چند ماهه جامعه پزشکی و پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی شهرستان های گیلان، به یک سطح ثبات بیماری در استان رسیده ایم.

 وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند، ادامه داد: میانگین پذیرش روزانه در سطح استان، بین ۳۵ تا ۵۰ بیمار متغیر است.

سالاری با تأکید بر اینکه پس از تعطیلات دو هفته گذشته، شاهد افزایش بیمار در بیمارستان های استان بودیم، افزود: این نگرانی وجود دارد که اگر ورود مسافرین در فصل تابستان به استان بیشتر باشد، باز هم شاهد افزایش باشیم.

وی خطاب به هموطنان توصیه کرد: مردم همه اصول بهداشتی را رعایت و در مجامع عمومی و مراسم ها ضمن رعایت فاصله، از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماران که با علایمی از قبیل کهولت سن، قند، فشار خون و سایر علایم در خانه مانده اند، تصریح کرد: این افراد در صورت خروج از منزل و رعایت نکردن هشدارها می توانند به این بیماری مبتلا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در بخش دیگر سخنان خود افزود: استفاده از ماسک در جلسات عمومی و تجمعات ضروری است و امیدواریم همه هم استانی ها هم این مهم را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.