میدان هفت‌تیر، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خیابان شهید مفتح، بیمارستان شهید رجایی، میدان شهید باهنر، خیابان شهید سپهبد قرنی، دانشگاه شهید بهشتی، خیابان شهید مطهری و... در جغرافیایی به بزرگی ایران این جملات تنها بیانگر موقعیت خاصی نیست، بلکه سندی بر جنایت‌های تروریست‌ها و حامیانشان است!

نگذاریم جای جلاد و شهید عوض شود

مهدی خالدی/

میدان هفت‌تیر، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خیابان شهید مفتح، بیمارستان شهید رجایی، میدان شهید باهنر، خیابان شهید سپهبد قرنی، دانشگاه شهید بهشتی، خیابان شهید مطهری و... در جغرافیایی به بزرگی ایران این جملات تنها بیانگر موقعیت خاصی نیست، بلکه سندی بر جنایت‌های تروریست‌ها و حامیانشان است! این نام‌ها که حالا برای شهروندان ایرانی جزوی از جغرافیای شهرشان شده‌، بخش مهمی از تاریخ معاصرند؛ نه‌فقط به خاطر نحوه زندگی و تأثیر صاحبان این اسم‌ها بر تاریخ کشور، بلکه به خاطر نحوه‌ عروجشان. صاحبان این نام‌های بزرگ و هزاران نفر از شهروندان گمنام دیگر، قربانیان ترور هستند؛ تروریست‌هایی که با پنهان شدن در پشت نام‌های مختلف از مجاهدین خلق (منافقین) گرفته تا گروهک فرقان، جندالشیطان و پژاک همگی از یک جا حمایت و تغذیه می‌شوند و آن هم غرب و آمریکاست. این در حالی است که طرف غربی تلاش دارد با ابزارهای رسانه‌ای، خود را محق جلوه داده و طرف‌های دیگر نظیر کشورمان را به حمایت از تروریسم متهم کند.

نگاه غرب به ایران؛ بدترین دولت حامی تروریسم!

ایران پس از انقلاب اسلامی با 17 هزار شهید ترور بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در جهان محسوب می‌شود، اما از نگاه غرب این واقعیت تا هنگامی که در جهت منافع آن‌ها نباشد، قابل کتمان است. بر این اساس است که وزارت خارجه آمریکا چندی پیش در گزارش طنزگونه سالانه خود از مبارزه با تروریسم در جهان، ایران را «بدترین دولت حامی تروریسم در جهان» می‌نامد! البته این رویکرد دوگانه آمریکا به مقوله تروریسم و استفاده ابزاری از این مفهوم در اتهام‌پراکنی علیه کشورمان به‌سرعت با واکنش منفی مقام‌های ایرانی مواجه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه دراین‌باره گفت: جمهوری اسلامی ایران گزارش سالانه کشور تروریسم آمریکا را به دلیل فرافکنی آشکار، دروغ محض و معیارهای دوگانه این رژیم در مبارزه با تروریسم کاملاً مردود و محکوم می‌داند. سید عباس موسوی اضافه کرد: آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی و حامی اصلی رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی در جایگاهی نیست که داعیه مقابله با تروریسم و قضاوت در این زمینه را داشته باشد.

تاریخ آمریکا به خون بی‌گناهان آغشته است

اما همزمان با ایام سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از مقام‌ها و چهره‌های سیاسی برجسته کشورمان در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی (7 تیرماه سال 1360) توسط منافقین کوردل، دبیر کل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) در گفت‌وگو با قدس دوگانگی را از ویژگی‌های بارز یانکی‌ها در استفاده ابزاری از مفهوم تروریسم می‌داند. سید محمدجواد هاشمی نژاد با اشاره به تروریسم نهادینه‌شده در ذات سرمایه‌داری آمریکایی تصریح کرد: فارغ از کشتار وحشیانه و سازمان‌یافته اقلیت‌های بومی سرخ‌پوست و سیاه‌پوستان اگر به تاریخ 100 سال اخیر ایالات‌متحده نگاهی بیندازیم، برگ برگ آن به خون بی‌گناهان آغشته است. وی با اشاره به اذعان بسیاری از مقام‌های آمریکا از جمله شخص ترامپ به نقش این کشور در ایجاد گروه‌های تروریستی ادامه داد: کاخ سفید نقش مستقیمی در پیدایش و حمایت مالی و لجستیکی از گروه‌های تروریستی نظیر القاعده، طالبان، داعش و منافقین بر عهده دارد. البته ارتش آمریکا هم دست کمی از گروه‌های تروریستی ندارد. ارتش این کشور امروز از عراق گرفته تا سوریه، افغانستان، پاکستان و حتی کشورهای آفریقایی دست به حملات بسیاری می‌زند که نتیجه آن چیزی جز کشتار بی‌گناهان نیست.

عصر بیداری و روشنگری ملت‌ها فرارسیده

دبیر کل بنیاد هابیلیان در ادامه بابیان اینکه دیگر دوره‌ای که مقامات غربی انواع جنایات خود را در قالب مفاهیمی زیبا مانند آزادی، دموکراسی خواهی، دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم پنهان می‌کردند، گذشته تصریح کرد: حال عصر بیداری و روشنگری ملت‌هاست. اکنون مردم آگاه شده‌اند و به همین دلیل دولت‌های استثمارگر به‌راحتی نمی‌توانند ملت‌های دیگر را غارت کنند. در عصر بیداری دولت‌های زورگویی مانند ایالات‌متحده افول خواهند کرد، ولی آن‌ها حاضر نیستند این حقیقت را بپذیرند. مقام‌های واشنگتن هنوز در دوره‌ای سیر می‌کنند که فکر می‌کنند می‌توانند همچنان با دروغ و وارونه جلوه دادن حقایق به ظلم و ستم خود ادامه دهند. سید محمدجواد هاشمی نژاد طنز مضحک معرفی شدن دولت ایران به‌عنوان کشوری حامی تروریسم از سوی آمریکا را آن‌هم در سالگرد جنایت‌هایی مانند حمله شیمیایی دولت صدام به شهر مرزی سردشت (7 تیر 1366) با پشتیبانی غرب و واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی را اوج وقاحت یانکی‌ها و در ادامه همین دورویی دانسته و افزود: جالب است بدانید در پایان جنگ جهانی دوم و حضور بیشتر آمریکا در عرصه بین‌المللی، این کشور تصمیم گرفت بر اساس معیارهای مد نظر خود تعریفی از تروریسم ارائه دهد. لوایحی هم در این زمینه به سنا ارائه شد اما در نهایت مقام‌های ایالات‌متحده به هر شکل که سعی داشتند این مفهوم را تعریف کنند، درنهایت دولت آمریکا حامی و مصداق بارز تروریسم شناخته می‌شد. هاشمی نژاد ادامه داد: پس خود آمریکایی‌ها هم به تروریسم ذاتی خود اذعان دارند اما تلاش دارند با استفاده از غول رسانه‌ای و وارونه جلوه دادن حقایق، خود را بی‌گناه جلوه داده و دیگران را مقصر بنامند؛ اما کشور ما باوجود زخم‌های بسیاری که از تروریسم بر تن داشته و شهدایی که بسیاری از آن‌ها از شخصیت‌های بزرگ و برجسته کشوری و لشکری هستند، در بازنمایی این مظلومیت کار چندانی نکرده است. اکنون رسالت عقلا و به‌ویژه رسانه در آگاهی بخشی مهم است. ما نباید اجازه دهیم جای شهید و جلاد عوض شود. استفاده از ظرفیت نهادهای بین‌المللی و رویدادهای خاص مانند «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» که اکنون در آن قرار داریم نیز می‌تواند بازتاب‌دهنده جنایت‌های آمریکا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.