یزد - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت : ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه فناوری اطلاعات دارد واین استان باید به قطب آی‌تی و صنایع دانش‌بنیان کشور تبدیل شود.

«استان یزد»می تواند به قطب صنایع دانش‌بنیان کشور تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفترنماینده، محمدصالح جوکار شامگاه یک شنبه در دیدار با مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اظهار داشت: یزد در حوزه فناوری اطلاعات ظرفیت‌های بالای دارد و ازاین ظرفیت دریزد به طور کامل استفاده نشده و بنا به شرایطی که امروز داریم، دنیا در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات از ایران بسیار جلوتر است.

وی افزود: ما زیرساخت‌ها را تقریبا به اندازه دنیا توسعه دادیم ولی به میزان سایر کشورها از این فضا استفاده نمی‌کنیم و استفاده فعلی ما هم خیلی متناسب با توسعه نیست

جوکار با اشاره به اینکه در سال ۹۱ مصوبه‌ای مبنی بر ایجاد برج آی‌تی در استان انجام شد گفت: مشخص نشد که این مصوبه به کجا رسید و علاوه بر آن با وجود سرمایه انسانی بسیار خوب در این عرصه، اجازه جذب این نیروها نتوانستیم آنگونه که باید و شاید استان را در این حوزه توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه شبکه ملی فناوری اطلاعات با اعتبارات بسیار بالا و میلیاردی و تلاش‌های بسیار گسترده در کشور ایجاد شده تصریح کرد: الان این شبکه مانند ماشینی است که سندش به نام ماست ولی رانندگی آن در دست شخص دیگری است و هر کجا که می‌خواهد آن را ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.