نخستین مجتمع دامپروری، اصلاح نژاد و تولید فرآورده های ژن دار شرق کشور امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیران سازمان اقتصادی رضوی به بهره برداری رسید.

نخستین مجتمع دامپروری، اصلاح نژاد و تولید فرآورده های ژن‌دار شرق کشور افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، آرش فرزادنیا، مدیرعامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی بیان کرد: ساخت این پروژه به منظور توسعه واحدهای دامپروری آستان قدس رضوی، با رویکرد تولید شیرخشک نوزاد (IMF Grade) در سال ۱۳۹۵ آغاز و امروز با حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی افزود: مساحت این پروژه ۴۵ هکتار است که در کنار مجتمع قدیمی کنه بیست رضوی مجموعه‌ای ۶۰ هکتاری را با عنوان «طرح توسعه کنه بیست رضوی» تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این که مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی هم اکنون حدود ۱۰ درصد از شیر خشک نوزاد کشور را تولید می کند، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه تا ۳۰ درصد از واردات شیر خشک نوزاد (شیر خشک اسکیم پایه نوزاد IMF Grade) جلوگیری شده و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در ارز یارانه ای صورت خواهد گرفت.

فرزادنیا ادامه داد: دلیل دیگر اجرای این پروژه ورود به حوزه های نوین در صنعت دامپروری، پرهیز از تصدی گری و رقابت با بخش خصوصی است؛ بدین ترتیب این مؤسسه با تأسیس «گله الیت» دام سنگین در مجتمع دامپروری کنه‌بیست‌رضوی برای اولین بار در غرب آسیا نسبت به ایجاد یک گله دام سنگین برای تولیدات ژنتیکی و رفع وابستگی به این نیاز اساسی قدم گذاشته است.

وی تاکید کرد: این گله الیت پایه تولیدات ژن محور در کشور خواهد بود که می تواند کشور را در سالیان آینده از واردات انواع اسپرم گاوی بی نیاز کند.

فرزادنیا با اشاره به در دستور کار قرار دادن سه مولفه ی پیشرو، پیشران و الهام بخش در اقتصاد اسلامی در اجرای پروژه های اقتصادی آستان قدس گفت: موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی مجموعه ای جوان، کارآمد و پویاست که با استفاده از روحیه ای جهادی، با تکیه بر دانش متخصصان و مدیران انقلابی خود و همچنین در اختیار گرفتن تکنولوژی های روز و در راستای سند چشم انداز سازمان اقتصادی رضوی و هلدینگ تخصصی خود را در آستانه جهشی بزرگ به لحاظ فناوری، علمی و تولیدی قرار داده است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب با بهره برداری از این پروژه و تاسیس نخستین گله الیت ممتاز با ایجاد مولفه فنی RGI مخصوص گله های آستان قدس رضوی، این موسسه به بزرگترین تولید کننده محصولات پروتئنی شرق کشور تبدیل خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.