شهردار مشهد با بیان اینکه با وجود نوسانات کرونا چرخه زیارت به این زودی‌ها آن‌چنان که باید فعال نخواهد شد و یا فعالیت آن چرخش مالی نخواهد داشت، پروژه‌های بزرگ شهری را راهکار بهبود اقتصاد کرونایی مشهد دانست.

پروژه‌های بزرگ شهری راهکار شهردار مشهد برای بهبود اقتصاد کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلایی در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، با بیان اینکه صحبت در شعار برای حمایت از توسعه شهر مشهد زیاد است و باید به اقدام عملی تبدیل شود، مهم‌ترین نمود این توسعه را حوزه حمل و نقل ریلی در این کلان‌شهر عنوان کرد.

شهردار مشهد با تاکید بر اهمیت تامین مالی سال ۹۹، گفت: مدیریت شهری مشهد نشان داد که زمینه جذب منابع و تبدیل آن به پروژه وجود دارد و با ارائه تضامین و بازپرداخت به موقع می‌تواند پروژه را در زمان مقرر تحویل دهد.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو در توسعه حمل و نقل ریلی، گفت: اخیرا رئیس شورای تهران اعلام کرده است که در سه سال ابتدایی شورای پنجم حتی یک کیلومتر مترو ساخته نشده است اما در حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی در بهره‌وری و ساخت؛ شهر مشهد بر روی ریل قرار دارد و برای پیشرفت در این حوزه حاکمیت و مجلس هم باید کمک کنند.

کلایی با بیان اینکه درحال حاضر هزینه‌های ساخت مترو بیش از سه برابر رشد داشته است، تصریح کرد: منطقی نیست که مانند قبل که سالی ۸۰۰ تا هزار میلیارد اوراق منتشر می‌کردیم، الان هم همین مقدار باشد و همان بودجه سابق را دریافت کنیم.

شهردار مشهد متذکر شد: مجلس شورای اسلامی باید برای این موضوع فکری بکند چرا که شهرها برای ادامه پروژه‌های ریلی دچار مشکل می‌شوند، ما در مشهد گلیم خود را از آب بیرون می‌کشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شرایط رکود اقتصادی در مشهد به خاطر شیوع کرونا، پروژه‌های بزرگ شهری را بستری برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی این شهر دانست و گفت: در ماه‌های گذشته یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که توانست آرامش اجتماعی را با وجود رکود ناشی شیوع کرونا حفظ کند پروژه‌های بزرگ شهری است؛ این یک واقعیت است که با وجود نوسانات کرونا چرخه زیارت به این زودی‌ها آن‌چنان که باید فعال نخواهد شد و یا فعالیت آن گردش مالی نخواهد داشت.

کلایی ادامه داد: بنابراین آنچه می‌تواند ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و رشد موضوعات اجتماعی را حمایت کند، پروژه‌های بزرگ شهری است و در تامین مالی آن نیاز است که تمامی نهادهای استان از جمله استاندار، مجموعه دولت و نمایندگان مجلس به ما کمک کنند.

شهردار مشهد افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با پرداخت اصل و سود دولت پیش بینی شده است که امیدواریم تا ۱۰ الی ۱۵ روز اینده محقق شود.

وی متذکر شد: ۸۰۰ میلیارد تومان کمک به بافت فرسوده اطراف حرم نیز از سال گذشته تاکنون مقرر شده که هنوز وصول نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.