همزمان با پنجمین روز اجرای طرح «دارالشفا»، با برنامه ریزی کانون های خدمت رضوی استان خراسان رضوی جهادگران عرصه سلامت به منطقه کم برخوردار گلشهر مشهد اعزام شدند.

اعزام جهادگران عرصه سلامت به منطقه کم برخوردار مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمود اصغری، سرپرست گروه سلامت کانون ‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی  اظهار کرد: در ایام دهه کرامت کانون های خدمت رضوی استان خراسان رضوی با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد، کادر پزشکی و درمانی این کانون خدمت رسان بیماران نیازمند مناطق محروم هستند.
وی اضافه کرد: پنجمین اردوی جهادی سلامت با هماهنگی کانون های خدمت رضوی استان خراسان رضوی در مسجد موسی بن جعفر(ع) منطقه گلشهر واقع در بلوار شهید آوینی برگزار شده است.
اصغری ادامه داد: تیم پزشکی و درمانی متشکل از ۲۱ متخصص داخلی، زنان، طب مکمل و سنتی، داروساز، ماما، پرستار هستند.
وی بیان کرد: پیش از حضور میدانی جهادگران در هر منطقه، بیماران بی‌بضاعت توسط اعضای کانون های خادمیاری محله ای شناسایی و برای آنان برگه ویزیت صادر می شود.
اصغری با اشاره به خدمات ارائه شده در این طرح گفت: در این اردوها نسبت به پایش سلامت، غربالگری بیماران دارای فشار خون بالا و قند، معرفی افراد با بیماری ‌های خاص و حاد به شبکه بهداشت در قالب نظام ارجاع، برگزاری کلاس ‌های آموزشی بهداشتی اقدامات لازم انجام می شود.
وی ابراز کرد: به طور متوسط روزانه ۱۵۰ بیمار ویزیت می شوند و متناسب با بیماری، داروی رایگان تحویل می گیرند؛ ضمن اینکه بیماران ناتوان و سالمند در منزل خود ویزیت می شوند و آموزش ‌های پرستاری لازم را دریافت می کنند.
به گفته سرپرست اردوی جهادی سلامت، طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، مناطق قرقی، طوس و طرق، از دیگر مناطقی هستند که میزبان اردوهای جهادی خواهند بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.