رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: انحصار قدرتی که در تهران متمرکز است بزرگترین مشکل برای اقتصاد استان می باشد ، از تمام مسئولین که وارد مشهد می‌شوند، خواسته‌ایم که اختیارات را به استان بدهند.

سیاست گذاری های اقتصادی ثبات ندارند /تمرکز تصمیم گیری در تهران باید از بین برود

به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۰ تیر ماه روز صنعت و معدن نامگذاری شده است و ما هر ساله شاهد برگزاری مراسم ویژه این روز در استان هستیم، اظهار کرد: مراسم روز صنعت امسال به دلیل شیوع کرونا متفاوت و در صورت برطرف شدن کرونا در ماه‌های بعد برگزار خواهد شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های روزانه دولت، گفت: متاسفانه با این نوع سیاستگذاری‌ها ثبات اقتصادی ما به یک روز هم نمی‌رسد و نمی‌توانیم برای یک روز هم تصمیم بگیریم.

وی تصریح کرد: این تلاطم مربوط به یک بخش نیست و شاهد نوسانات غیرقابل کنترلی در رابطه با ارز نیز هستیم. دولت با این کار سرمایه‌های ملی خود را ضعیف می‌کند.

حسینی با اشاره به سخنان رییس بانک مرکزی، گفت: هر زمان که رئیس بانک مرکزی سخنی مطرح می‌کند فردای آن روز مجدد شاهد نابسامانی در بازار هستیم و هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی متذکر شد: متاسفانه دولت فکر می‌کند مردم چیزی نمی‌فهمند در حالیکه اگر مردم سکوت می‌کنند به دلیل فهم بالای آنهاست.

 وی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار، تاکید کرد: روزانه شاهد افزایش قیمت اقلام و کالای اساسی، مسکن، همچنین گرفتار تغییر قیمت مرغ و تخم مرغ هستیم.

حسینی در ادامه رسمیت دادن به بخش خصوصی را تنها راه کنترل این وضعیت خواند و افزود: تا زمانی که دولت بخش خصوصی را به رسمیت نشناسد این مشکلات ادامه دارد.

انگیزه ای برای جهش تولید نداریم

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین به نامگذاری سال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ما هر ساله شاهد دغدغه‌مندی مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی مردم هستیم و نامگذاری سال به همین مهم اختصاص می‌یابد، اما آخر سال چه اتفاق خاصی می‌افتد و ما شاهد چه چیز خاصی هستیم؛ هیچ .

وی تصریح کرد: اول سال دلار ۱۲هزار تومان بود، اما اکنون ۲۰ هزار  تومان شده است. با دلار ۲۰ هزار تومانی انگیزه‌ای برای جهش تولید نداریم.

حسینی تاکید کرد: انحصار قدرتی که در تهران متمرکز است بزرگترین مشکل برای اقتصاد ما است. از تمام مسئولین که وارد مشهد می‌شوند، خواسته‌ایم که اختیارات را به استان بدهند. مرکز گوشه چشمی به استان داشته باشد.

مشکل مالی نداریم؛ تصمیمات دولتی بهبود یابند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بانک محور بودن را یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد برشمرد و افزود: یکی از مشکلات اقتصاد ما این است که بانک محور است و تولیدکنندگان نمی‌دانند که می‌شود از بازارهای دیگر هم استفاده کرد. این در حالی است که تسهیلات بانک‌ها از چندین سال گذشته تا کنون هیچ تغییری نکرده است.

وی تصریح کرد: ۴۰درصد مشکلات حوزه صنعت و تولید مربوط به بانک است اما بقیه مشکلات مالی نیست.

حسینی همچنین در خصوص تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا بر صنعت گفت: ویروس کرونا بیشتر در بحث صنوف‌ اثرگذار بوده و خوشبختانه بر روی صنایع تاثیر زیادی نداشته است، اما عواقب کرونا گریبانگیر صنعت نیز شده است.

رئیس خانه صنعت خراسان رضوی در ادامه به همکاری دستگاه قضا با صنعت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شاهد همکاری بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و صنعت هستیم و رئیس قوه قضاییه رویه‌ خوبی را در پی گرفته است. ما از نظر قضایی مشکلی نداشتیم.

شکوفایی اقتصاد در بستر رسانه محقق می‌شود

در ادامه رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: ما در جنگ اقتصادی و در جنگ رسانه‌ای امروز در مرحله ای قرار گرفته‌ایم که نیازمند فعالیت همه جانبه همه قوا هستیم.

عباس محمدیان رسانه را هویت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه توصیف و بیان کرد: در این شرایط باید ارزیابی کنیم که به چه میزان با رسانه‌ها آشتی کرده و چقدر در تشکیل جبهه رسانه‌ای طراز انقلاب اسلامی موفقیت حاصل شده است. می‌بایست میان مردم و مسوولان از یکطرف و رسانه‌ها از سوی دیگر "آشتی" برقرار کرد.

وی در ادامه به نام گذاری امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در عرصه جهش تولید از حیث کمیت شرایط خوبی داریم، اما از حیث نفتی شرایط اقتصادی سختی داریم که باید با تولید و مدیریت به سمت شکوفایی اقتصاد حرکت کنیم.

اولین ستاد رسانه‌ای پایش تولید کشور در خراسان رضوی تشکیل شد

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به تشکیل ستاد رسانه‌ای پایش تولید، اظهار کرد: این ستاد با کمک خبرنگاران برای اولین بار در کشور افتتاح می‌شود و امیدواریم با همراهی خبرنگاران قدم مثبتی در جهت رونق و جهش تولید برداریم.

محمدیان ادامه داد: اگر بخش خصوصی نبود دولت تاکنون زمین گیر شده بود و اگر قرار است کاری انجام شود به کمک همین مردم و بخش خصوصی است که باید بستر لازم برای فعالیت‌های آنان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی تاثیرگذارترین رسانه‌های کشور در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: ارتباط بین رسانه و صنعت باید در اولویت قرار بگیرد چرا که رسانه‌ها در بهبود وضع کشور نقش بسزایی دارند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی متذکر شد:رسانه ملی و رسانه های مکتوب و برخط ما باید از  کارشناسان اقتصادی بهره‌مند شوند تا به رشد تولید و آگاهی جامعه کمک شود.

محمدیان با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به دولت با اعتماد به رسانه ارتباط مستقیم دارد، هدف اصلی ستاد رسانه‌ای پایش تولید را قوی تر شدن تولید عنوان کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.