معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی از بهره برداری رسمی چند طرح بزرگ آبی زیر نظر بنیاد کرامت رضوی در مناطق کم برخوردار کشور خبر داد.

آغاز بهره برداری از پروژه‌های بزرگ آبی بنیاد کرامت رضوی در مناطق کم برخوردار کشور

به گزارش قدس آنلاین، حامد صادقی در مراسم بهره برداری از نخستین مجتمع دامپروری، اصلاح نژاد و تولید فرآورده های ژن دار شرق کشور که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، با قدردانی از زحمات متولیان سازمان اقتصادی رضوی و موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی بیان کرد: راه اندازی مجموعه های اقتصادی و اشتغال زایی در مناطق محروم کشور از مسیر افتتاح طرح های اقتصادی از این دست بسیار ضرورت دارد.
وی با اشاره به تجربه بهره برداری از اولین مجتمع پشتیبان اشتغال دام سبک توسط آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان در سال 98 که زمینه ساز خیرات و برکات بسیاری در این منطقه شده است، افزود: اشتغال زایی در مناطق محروم بسیار فرایند دشوار، سنگین و پیچیده ای است که این طرح با پشتیبانی سه ساله موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی صورت گرفته و همچنان در حال پیگیری است.
صادقی در جریان افتتاح مجتمع دامپروری، اصلاح نژاد و تولید فرآورده های ژن دار، از افتتاح رسمی چند طرح زیر نظر بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: ورود آستان قدس رضوی به مسئله آب در مناطق محروم موضوعی جدی است که از جمله طرح‌های مرتبط در این راستا، طرح های آبخیرداری است.
وی با ذکر عنوان یکی از طرح ها، اعلام کرد: بهره برداری از 12 طرح آبخیرداری در خراسان جنوبی شامل 10 بند خاکی و 2 بند سنگ ملات در شهرستان های درمیان، بشرویه و دهستان رحیم آباد لانو از توابع شهرستان سربیشه در همین راستا صورت می گیرد.
صادقی با اشاره به دیگر طرح در حال افتتاح، اضافه کرد: طی سال گذشته، یکی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در مناطق آسیب دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان، رسیدگی به مسائل حوزه آب این مناطق بود. در این راستا، پروژه بازسازی 45 طرح آب شرب در مناطق روستایی سیل زده شهرستان نیک شهر استان سیستان به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: با افتتاح این طرح ها، کودکان و زنان ساکن این مناطق، دیگر مجبور به آوردن آب از نقاط دوردست نیستند و می توانند به راحتی آب شرب مورد نیاز خود را در روستای خود در اختیار داشته باشند. در این طرح شبکه آب روستایی به طول 32 کیلومتر مرمت و بازسازی شد.
به گفته صادقی، اعطای 888 فقره تسهیلات تهیه جهیزیه در دهه کرامت امسال و اهدای 4 هزار و 500 فقره تسهیلات کمک‌هزینه تهیه جهیزیه تا پایان سال 99 از دیگر برنامه های در دست اقدام بنیاد کرامت رضوی است. ضمن اینکه 95 سری جهیزیه کامل به زوجین جوان در حاشیه شهر مشهد در ایام دهه کرامت تحویل داده شده است.
وی افزود: 8 اردوی جهادی در حاشیه شهر مشهد در این ایام در حال برگزاری است که با اهداف بهداشتی در حال خدمت رسانی به اقشار محروم هستند. همچنین 50 کاروان «زیر سایه خورشید» با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و با هماهنگی ستادهای استانی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در حال فعالیت هستند.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در خاتمه اعلام کرد: تا پایان تیرماه، چند طرح دیگر در استان های گلستان و خوزستان به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.