گیلان- مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته در جریان شیوع کرونا از اول اسفندماه سال گذشته تاکنون هیچ سالمندی براثر کرونا در مراکز نگهداری استان فوت نکرده اند.

هیچ سالمندی بر اثر کرونا در مراکز نگهداری گیلان فوت نکرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بهزیستی گیلان، دکتر حسین نحوی نژاد افزود :هم اکنون بیش از یک هزار نفر از سالمندان  در مراکز تحت پوشش ، نگهداری می شوند که با وجود تجمعی بودن این مراکز و احتمال بیشتر ابتلا به کرونا؛ بدلیل رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی با انجام آزمایش و تست های مربوطه از موارد مشکوک، از ابتدای شیوع این ویروس هیچ موردی از فوت سالمندان در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این مراکز نداشته ایم .

وی اظهار کرد: طی تست های انجام شده از یک هزار سالمندی که در مراکز نگهداری ساکن هستند،  فقط سه نفر به کرونا مبتلا شدند که بلافاصله اقدامات قرنطینه ای برای آنها انجام شد و همین امر موجب گردید تا تعداد بیماران کرونایی فقط محدود به همین سه نفر شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت حفظ کرامت انسانی و سلامت سالمندان است و در فرهنگ ایرانی – اسلامی ما هم بر آن تاکید ویژه ای شده است ، تصریح کرد: علاوه بر این هزار سالمند، ۱۲ هزار نفر دیگر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی در استان نیز در منازل نگهداری می شوند.

دکتر نحوی نژاد با اشاره به اینکه هر ساله با اپیدمی یک بیماری همچون آنفولانزا ویا سرماخوردگی روبرو هستیم ،  تصریح کرد: سالمندان از جمله گروه های سنی آسیب پذیرهستند و بسیاری به بیماری هایی همچون فشار خون ، دیابت ، قلبی و عروقی و غیره مبتلا هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.