خراسان شمالی- رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام از کلاس اولی‌هایی که موردسنجش قرار نگرفته‌اند تخلف و غیرقانونی بوده و تا زمانی که سنجش انجام‌نشده، ثبت نام ناقص است.

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در صورت عدم سنجش تخلف است

علی متقیان در گفتگو با خبرنگار ما بابیان اینکه نوبت‌دهی طرح سنجش نوآموزان در نیمه تیرماه سال جاری صورت می‌گیرد اظهار داشت: در طرح سنجش، نو آموزان و پیش‌دبستانی‌ها به لحاظ بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، وضعیت ایمنی و بهداشت دهان و دندان موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی افزود: خانواده‌های نوآموزان با مراجعه به مدرسه، می‌توانند برای انجام سنجش، نوبت بگیرند، در این زمینه از خانواده‌ها انتظار می‌رود به‌موقع و در زمان مقرر برای انجام سنجش حضور پیدا کنند تا مشمول جریمه نشوند.

متقیان اظهار داشت: در این طرح ۴۰۰ هزار ریال از نوآموزان دریافت می‌شود و درصورتی‌که خانواده‌ها در موعدی که در نوبت‌دهی ذکرشده مراجعه نداشته باشند مشمول جریمه می‌شوند.

وی بابیان اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار نوآموز و پیش‌دبستانی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تا ۱۹ هزار نفر از نوآموزان، موردسنجش قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.