همدان- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان از شروع سال جدید تا پایان خرداد ۷۴۴ عملیات اطفاء حریق و امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.

۷۴۴عملیات توسط  آتش نشانان همدان  انجام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان، آتشپاد محمدرضا بیاناتی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان اظهار کرد: ازآغازسال تا پایان خرداد تعداد ۳۹۹۷۵ تماس (میانگین روزانه ۴۳۰ تماس) با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که ازاین تعداد ۷۴۱ مورد منجر به عملیات گردیده، ۲۵۲۸ مورد جهت راهنمایی و مشاوره، ۵۰۹۴تماس اشتباه و متاسفانه۱۲مورد اعلام حریق کذب ۳۹۹۷۵مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی با بیان اینکه  از ۷۴۱عملیات انجام شده ۴۰۸ مورد مربوط به عملیات های اطفاء حریق بوده است، اظهار کرد : پوشش گیاهان خودرو ۱۸۸مورد، اماکن مسکونی با ۶۳مورد ، وسایط نقلیه با ۴۰مورد، باغات و فضای سبز ۲۶مورد و مراکز تجاری با ۱۳ مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفاء حریق را شامل گردیده است.

وی با اشاره به انجام ۳۳۳ عملیات های امداد و نجات گفت :بیشترین میزان این عملیات ها شامل ۷۱ مورد نجات حیوانات، ۶۰مورد مهار حیوانات ،۵۹ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۵۳ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۲۰مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۱۶ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه موقعیت ۴۰۵مورد از عملیات های اطفاء حریق و ۳۳۲ مورد از عملیات های امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۴ عملیات خارج از آن بوده است تصریح کرد:نحوه بروز ۲۱۳ حادثه آتش سوزی عمدی، ۱۸۳ مورد غیر عمدی و ۱۲ مورد نیازمند کارشناسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.