با آغاز شیوع کرونا در ایران برای مدتی طولانی کلیه فعالیت‌های فرهنگی هنری تعطیل شده بود تا اینکه با رفع محدودیت‌ها رایزنی‌ها با ستاد ملی کرونا برای بازگشایی اجرای کنسرت‌ها شروع شد. با موافقت این ستاد قرار شد برگزاری کنسرت‌ها از یکم تیر آغاز شود.

ماجرای گران شدن چند ساعته بلیت‌های کنسرت چه بود؟

به گزارش قدس آنلاین، پیشتر اعلام شده بود که در پی از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری، سالن‌ها و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت پذیرش ۵۰ درصد از ظرفیت خود، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و استفاده هنرجویان از دستکش و ماسک هستند. در نتیجه با وجود پذیرش ۵۰ درصدی، بخشی از درآمد کنسرت‌ها و سالن‌ها پایین خواهد آمد؛ به همین دلیل مدیرکل دفتر موسیقی در پی مصاحبه‌ای که پیشتر با ایسنا داشت درباره افزایش قیمت بلیط‌ها عنوان کرده بود که توافق شد سالن‌ها برای اجاره بهای خود نسبت به سال گذشته تا ۵۰ درصد تخفیف قائل شوند و هیچ‌گونه افزایش قیمت بلیط نداشته باشند تا مردم در شرایطی که هم بیماری کرونا هست و هم در مضیقه اقتصادی هستند، برای حضور در کنسرت انگیزه داشته باشند.

اما پس از فراخوان بنیاد رودکی به گروه‌های هنری برای از سرگیری کنسرت‌ها، چهار خواننده از جمله فرزاد فرزین، امید حاجیلی، مهدی احمدوند و محسن ابراهیم‌زاده وارد سایت بلیط فروشی ایران کنسرت شدند که قیمت بلیط هر اجرا از ۷۰ هزار تومان آغاز و تا سقف ۲۶۵ هزار تومان ادامه داشت؛ این در حالی بود که مدیرکل دفتر موسیقی از افزایش پیدا نکردن قیمت بلیط‌ها خبر داده بود.

با این حال تا اواسط ظهر روز دوشنبه (۹ تیر ماه) امکان خرید بلیط دو کنسرت فرزاد فرزین و امید حاجیلی وجود داشت، ولی کنسرت فرزاد فرزین به طور کلی از صفحه ایران کنسرت برداشته شد و اجرای حاجیلی نیز به لیست رویدادهای «به زودی» پیوست.

در همین راستا تصمیم گرفتیم درباره این اتفاقات صحبتی با مدیر سایت «ایران کنسرت» داشته باشیم تا علت موضوع را جویا شویم.

محمد حسین توتونچیان به ایسنا گفت: سوءتفاهمی درباره افزایش قیمت بلیط بین وزارت ارشاد و یکی از تهیه‌کننده‌ها رخ داده بود؛ به این صورت که وزارت ارشاد تاییدیه افزایش قیمت بلیط را برای بعد از محرم و صفر صادر کرده بود؛ اما تهیه‌کننده‌ها فکر کرده بودند این تاییدیه برای زمان حاضر است. به همین دلیل بلیط فروشی کنسرت‌ها را از روی سایت برداشت تا تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد و بعد فروش مجدد بلیط‌ها را با قیمت قبل از عید آغاز کنیم.

او همچنین در پاسخ به برگشت پول افرادی که اقدام به خرید بلیط کرده بودند، گفت که هزینه بلیط آنها به حسابشان واریز خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.