رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد گفت: میزان فعالیت شهرداری مشهد در آذین بندی و تزیین معابر مشهد در دهه کرامت نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

شهرداری مشهد با تاخیر به دهه کرامت وارد شد

احسان اصولی در گفتگو با قدس آنلاین در پاسخ به این سوال که چرا میزان آذین بندی های معابر مشهد در دهه کرامت امسال کاهش یافته است، عنوان کرد: همه ساله فعالیت شهرداری مشهد در خصوص برپایی جشن های دهه کرامت و ایام میلاد حضرت علی این موسی الرضا(ع) به دو بخش تقسیم می شد. یکی از آنها فضاسازی شهری و نصب بیلبردها و چراغانی و... بود و دیگر قسمت مربوط به برگزاری مراسمات و جشن ها در فرهنگسراها و بوستان ها و مساجد و هیئات مذهبی بود.

وی اظهار کرد: بدلیل شدت شیوع کرونا در مشهد که باعث ایجاد وضعیت قرمز در این شهر شده است، اکنون نمی توانیم هیچ مراسم و جشنی در سطح شهر بویژه در اماکن مسقف برگزار کنیم. برای برپایی مراسم در اماکن روباز نیز از ستاد مبارزه با کرونا استان استعلام گرفته شده و مطابق با شرایط روزهای قبل، برخی از مجوزها برای برگزاری مراسم به صورت محدود صادر گردیده بود.

وی ادامه داد: اما از روز گذشته با توجه به تشدید وضعیت کرونا و احتمال اعمال محدودیت هایی در تجمعات مردمی، امکان دارد که مجوزهای صادر شده لغو و برگزاری جشن های میلاد امام رضا(ع) و تجمعات مردمی ممنوع شود. برای برپایی جشن های دهه کرامت و ایجاد شادی و نشاط در جامعه همه مسئولان بسیار راغب و مشتاق هستند اما ویروس منحوس کرونا دست مدیران شهری و استانی را بسته است.

اصولی با اشاره به این نکته که در خصوص موضوع تزئینات شهری و تبلیغات و با توجه به ترددی که در سطح شهر مشهد صورت داده ام، متوجه آذین بندی چندانی در سطح شهر نشدم، اظهار کرد: به همین دلیل از مسئولان مرتبط در شهرداری توضیح خواستم. آمار ارائه شده توسط شهرداری بیانگر این موضوع است که میزان فعالیت آنها در این زمینه و از لحاظ کمیت با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که پس چگونه است که آذین بندی معابر در دهه کرامت نسبت به سال های گذشته چندان به چشم نمی آید گفت: این احتمال وجود دارد که برنامه های جانبی که شهرداری مشهد همه ساله در کنار آذین بندی ها انجام می داد باعث می شد که جشن های دهه کرامت برای شهروندان ملموس تر باشد. در واقع این دو قسمت تکمیل کننده یکدیگر بوده و فعالیت های شهرداری کمی برجسته تر دیده می شد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: اکنون پویش هر چه دارم از تو دارم یکی از برجسته ترین اقدامات شهرداری مشهد برای توجه دادن شهروندان به دهه کرامت است که در بیلبوردها و تابلوهای کوچک تبلیغاتی خیابان ها و گوشه و کنار شهر به چشم می خورد. چراغانی ها و ریسه های رنگی و ... نیز به وفور در شهر اجرا شده و قابل مشاهده است.

وی متذکر شد: البته باید اشاره داشت که آذین بندی معابر کمی دیرتر از حد معمول اتفاق افتاد. دلیل آن هم این بود که روز اول دهه کرامت مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر بود و امسال بیشترین تمرکز شهرداری به این قضیه اختصاص یافت. در صورتیکه باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گرفته و فرارسیدن دهه کرامت نیز مورد توجه قرار می گرفت. به همین دلیل به مدیران اجرایی در شهرداری مشهد تذکر داده ام.  

   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.