نماینده تربت حیدریه و مه ولات درمجلس شورای اسلامی گفت: نگاه دولت در حوزه سیاست گذاری پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روزمره است و نگاه کلان و بلند مدت در این زمینه ندارد.

دولت در سیاست گذاری پیشگیری از کرونا نگاه بلندمدت و کلان ندارد / مردم همکاری داشته باشند

محسن زنگنه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دولت علی رغم اقدامات خوبی که از زمان شیوع ویروس کرونا در حوزه بهداشتی و درمانی انجام داده است اما در حوزه سیاست گذاری و پیشگیری از این بیماری خوب عمل نکرده و کارنامه قابل قبولی نداشته است.

وی تصریح کرد: نگاه دولت در حوزه سیاست گذاری پیشگیری از شیوع این ویروس روزمره است و نگاه کلان و بلند مدت در این زمینه ندارد، به طوری که به محض اینکه آمار افراد مبتلا به کرونا و یا مرگ ناشی از آن کاهش یابد تصمیم به برداشتن محدودیت های اعمال شده می کند.

نماینده تربت حیدریه و مه ولات درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه دسترسی به آمار و اطلاعات کرونا به صورت استانی شفاف نیست، افزود: دولت بدون اینکه یک نمودار بلندمدت و کار تحقیقاتی از آینده این بیماری و شیوع آن درمناطق مختلف ایران بر اساس واقعیت های میدانی داشته باشد اقدام به کاهش محدودیت ها می کند که این تصمیم قابل تامل می باشد.

وی ادامه داد: از طرفی برخی مشکلات و مسائل اقتصادی موجود در جامعه دولت را ناچار به کاهش محدودیت ها کرده است، از این رو در این زمینه این همکاری و مساعدت مردم است که می تواند زمینه شیوع این ویروس را در سطح جامعه کاهش دهد زیرا علی رغم توصیه های مختلف در باره ابتلا به کرونا اما همچنان شاهد برگزاری مراسم شادی و ترحیم و تجمعات دیگر بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک هستیم.

زنگنه افزود: با توجه به افزایش شیوع مجدد ویروس کرونا به دلیل تعطیلی مدارس و شروع فصل تابستان که به نوعی موج دوم ابتلا به آن را در سطح جامعه شکل داده است نیاز است که دولت بر مبنای شرایط جدید محدودیت هایی را با در نظرگرفتن همه مسائل لحاظ کند .

وی اظهار کرد: از طرفی شرایط خراسان رضوی و بویژه شهر مقدس مشهد که به عنوان یک شهر زیارتی همیشه موردتوجه مسافران بوده است نسبت به سایر استان ها حساس تر می باشد که نیاز است ستاد کرونای استان در باره اعمال برخی محدودیت ها تصمیم گیری جدیدی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.