رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: به طور متوسط برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در این استان که دیون سنگین مالی ندارند جمع آوری ۲۰۰ میلیون ریال کمک از سوی خیرین زمینه آزادی یک نفر را فراهم می‌کند.

برای آزادی هر زندانی جرائم غیرعمد خراسان رضوی۲۰۰ میلیون ریال نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، جواد غفاریان طوسی  اظهار کرد: البته این رقم تقریبی است و برای محکومان مختلف متفاوت است و علاوه بر کمک نیکوکاران معمولا بخشی از بدهیهای مالی محکومان یاد شده توسط شاکیان بخشیده شده و یا توسط ستاد دیه پرداخت می‌شود از طرفی بخش دیگری از بدهی نیز با تقسیط توسط محکوم پرداخت و در نهایت زمینه آزادی زندانی فراهم می‌شود.

وی به برنامه ویژه ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند خراسان رضوی در دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: در این دهه با همیاری نیکوکاران تاکنون زمینه آزادی قطعی ۱۴ محکوم جرائم غیرعمد در استان فراهم شده است و البته در این چارچوب با انجام مذاکرات با شاکیان، آنان نیز از بخشی از طلب خود گذشت کرده‌اند و مبالغی نیز از سوی ستاد دیه برای پرداخت بدهی محکومان نیز پرداخت می‌شود.  

رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: با تلاشهای قضایی صورت گرفته اعسار ۱۵ زندانی نیز از سوی محاکم پذیرفته شده است که این موضوع نیز زمینه رهایی این تعداد محکوم را از زندانهای استان در پی خواهد داشت.    

غفاریان با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: جشن‌های گلریزان امسال به شکلی متفاوت در بستر فضای مجازی برگزار شده است و در دهه کرامت و همزمان با ولادت با سعادت امام رضا (ع) نیز نیکوکاران می توانند با مراجعه به ستاد دیه و یا واحدهای مرتبط و یا درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند خراسان رضوی به آدرس  http://www.khorasanipro.ir/  برای مشارکت در آزادی زندانیان کمک کنند.

وی اضافه کرد: امکان پرداخت آنلاین وجوه برای آزادی زندانیان نیازمند از طریق درگاه اینترنتی ستاد به نشانی www.khorasanipro.ir هم فراهم است.

رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: شهروندان نیکوکار می‌توانند از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷،  کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹، کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کنند.

ستاد دیه خراسان رضوی شمار زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند و واجد شرایط آزادی در استان را حدود ۷۰۰ نفر اعلام کرده است.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.