معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس برای بستری بیماران کرونایی اشباع شده و در حال گسترش تخت‌ها هستیم.

کرونا/ اشباع شدن ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس

قدس آنلای: سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که تا هفتم تیرماه استخراج شده، در حال حاضر شهرستان‌های مراوه‌تپه، مینودشت، کلاله، گنبدکاووس و گالیکش در شرق استان و شهرستان‌های بندر ترکمن و گمیشان در غرب استان وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و وضعیت در مابقی شهرستان‌ها زرد است.

وی بیان کرد: متأسفانه بسیاری از مردم با حضور در مجالس عروسی و عزا به ویروس کرونا مبتلا شدند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: از تمام کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند می‌خواهیم که به مدت دو تا سه هفته از خانه خارج نشوند.

عارف‌نیا گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا مراقب ندارد و یا به هر دلیلی خروج او از خانه ضروری است، باید حتماً از ماسک استفاده کند. فرد مبتلایی که بدون ماسک بیرون می‌آید مانند راننده‌ای است که سبقت بی‌جا می‌گیرد و باعث کشته شدن افراد دیگر می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان‌های استان، گفت: وضعیت در برخی بیمارستان‌ها به‌گونه‌ای است که هر هفته یک بخش که سایر مردم از آن خدمات دریافت می‌کردند را تعطیل می‌کنیم و در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دهیم.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: وضعیت در بیمارستان آق‌قلا بحرانی است و مجبور شدیم بخش ال‌اس‌دی را تعطیل و آن را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

عارف‌نیا با اشاره به اشباع شدن ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس، تصریح کرد: در حال گسترش تخت‌های بستری در بیمارستان‌های این شهر هستیم. در حال حاضر ایجاد بیمارستان صحرایی در دستور کار قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.