منابع مطلع اعلام کردند که مقام‌های آلمانی از لحن بسیار پرخاشگرانه «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا نسبت به «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، نگران شده‌اند تا جایی که تصمیم گرفته‌اند محتوای مکالمات تلفنی این دو را مخفی نگه دارند.

منابع مطلع: ترامپ مرکل را احمق خواند و او را متهم کرد که تحت کنترل و نفوذ روس هاست

به گزارش قدس آنلاین؛ منابع مزبور به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که ترامپ در گفت و گوی تلفنی با مرکل، وی تحقیر کرد و صدراعظم آلمان را «احمق» خطاب کرد.

این منابع ناشناس افزودند: چیزهایی که وی به مرکل گفت، غیرقابل باور است. ترامپ، مرکل را احمق خواند و او را متهم کرد که تحت کنترل و نفوذ روس هاست.

این منابع گفتند: ترامپ در تماس های تلفنی با کسانی که از نظر وی ضعیف هستند، با لحنی محکم برخورد می کند، و با کسانی که باید سخت و محکم باشد، از ضعیف ترین موضع وارد می شود.

یک مقام آلمانی به سی ان ان گفت: حلقه مقام های منصوب برای نظارت بر تماس های مرکل با ترامپ، کوچک شده و تنها تعداد کمی افراد دخیل در این امر، باقی مانده اند و دلیل اصلی این است که آنها واقعا مشکل ساز هستند.

این مقام آلمانی افزود که مکالمه های ترامپ با مرکل به حدی غیرعادی بود که گام هایی در جهت مخفی نگه داشتن محتوای مکالمات برداشته شد.

در همین حال، یک منبع آلمانی گفت که اگرچه اقدام های فوق العاده در پاسخ به مکالمات ترامپ با مرکل اتخاذ شده، اما صدراعظم آلمان حرف های رئیس جمهوری آمریکا را از یک گوش شنید و از گوش دیگر بیرون کرد و با گفتن واقعیات، به سخنان ترامپ پاسخ داد.

همچنین «سارا متیو» معاون منشی مطبوعاتی کاخ سفید در واکنش به گزارش سی ان ان گفت: پرزیدنت ترامپ، مذاکره کننده ای در کلاس جهانی است که پیوسته منافع آمریکا را در عرصه جهانی پیش برده است.

اما سی ان ان در گزارش خود یادآور شد که رفتار ناشایست ترامپ به مرکل محدود نمی شود و دیگر رهبران زن از جمله «ترزا می» نخست وزیر سابق انگلیس را نیز در بر می گیرد.

ترامپ، ترزا می را نیز در زمینه تصمیمات مربوط به سیاست خارجی و عمومی «احمق» خوانده بود و رفتارش با می، تحقیرکننده و قلدرمابانه توصیف شد.

توهین و فحاشی، ادبیات معمول ترامپ است. توییت توهین آمیز ترامپ در مورد زنان رنگین پوست مجلس نمایندگان آمریکا، شاهدی بر این مدعاست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.