گیلان - «پرنده دریایی ۶ نفره دوزیست» با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور در رشت رونمایی شد.

«پرنده دریایی ۶ نفره دوزیست» در رشت رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به‌همراه استاندار گیلان از «پرنده دوزیست» ساخت مبتکران گیلانی در فرودگاه سردار جنگل رشت رونمایی کرد.

این پرنده دریایی ۶ نفره دوزیست در حوزه گشت دریایی، مرزبانی و تصویربرداری از مرزها کاربرد دارد و با توجه به آنکه گیلان از مرزهای دریایی برخوردار است لذا از اهمیت بالایی برخوردار است. 

گفتتی است که ایران پس از آمریکا و روسیه سومین کشوری است که با همت والای جوانان نخبه و مبتکر خود توانسته به این فناوری دست پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در آئین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری یک پایه برای توسعه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است و گیلان در این حوزه عقب مانده است.

این صندوق، آذرماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز فعال بوده و منابع اصلی آن نیز از طریق صندوق نوآوری کشور و بخش دیگر از طریق بخش خصوصی تأمین می‌شود از طرفی این صندوق عاملیت وجوه ارائه شده دستگاه‌های دولتی نیز بوده که بخشی از منابع آن نیز از این‌ طریق تأمین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.