نماینده ویژه آمریکا در امور ایران باری دیگر مواضع کشورش را درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در گفت‌وگو با یک شبکه صهیونیستی بیان کرد.

پریشان‌گویی‌های جدید برایان هوک در سرزمین‌های اشغالی

قدس آنلاین: برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که روز گذشته در سرزمین‌های اشغالی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد، در گفت‌وگو با کانال ۱۳ این رژیم مطرح کرد که آمریکا ترجیح می‌دهد به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برسد تا این که تحریم‌ها را اعمال کند.

هوک در ادامه با ابراز امیدواری برای جلب حمایت کشورهای چین و روسیه از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: امیدوارم روسیه و چین هم بخواهند شاهد خاورمیانه‌ای آرام و با ثبات باشند.

او همچنین مدعی شد که روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به خاطر وجود نگرانی‌های مشترک پیرامون آن‌چه تهدیدهای ایران عنوان کرد، تحکیم شده است.

بر اساس این گزارش، اظهارات هوک در پی این مطرح شده است که اخیرا دولت آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شواری امنیت ارائه کرده است. این اقدام آمریکا تاکنون با مخالفت شدید دولت‌های چین و روسیه مواجه شده است که از حق وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت برخوردار هستند.

هوک در سفر اخیرش به منطقه سعی داشته حمایت کشورهای خاورمیانه را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران جلب کند.

علاوه بر این، سخنرانی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در جلسه مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با مخالفت کشورهای روسیه، چین، آلمان و فرانسه مواجه شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.