معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حداقل خسارت ناشی از تخریب علائم و تجهیزات ایمنی راه توسط وسایل نقلیه عبوری و افراد سارق سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

خسارت ۷۰۰ میلیارد ریالی سرقت و تصادف با علائم جاده‌ای در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا خجسته اظهار کرد : اخیرا در پی افزایش قیمت فلزات، آمار سرقت علائم و تجهیزات ایمنی در مسیر جاده‌ها بالا رفته و این در حالی است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت سالانه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه و نصب مجدد این علائم تخصیص می‌یابد.

وی نبود علائم ایمنی را خطرآفرین توصیف کرد و ادامه داد: تجاوز به حریم جاده، ساخت بنای غیرقانونی در حاشیه جاده‌ها و دسترسی‌های غیرقانونی به محورها و بالطبع به مخاطره انداختن ایمنی راهها از دیگر مخاطرات در حوزه ایمنی راه است که به چالش دیگر این اداره در حوزه راهداری تبدیل شده است.

معاون اداره‌کل راهداری خراسان رضوی گفت: این استان ۳۳ هزار و ۵۴۳ کیلومتر راه همسنگ دارد که ۳۶ درصد آن وضعیت بحرانی داشته و نیازمند ترمیم اساسی است.

خجسته  افزود: انجام عملیات بهسازی، لکه‌گیری و روکش این میزان راه به بیش از ۱۱ هزار میلیاردریال اعتبار نیاز دارد همچنین برای نگهداری سایر راهها که وضعیت متوسط و مناسبی دارند باید سالیانه هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این اداره کل اختصاص یابد که متاسفانه مبلغ بسیار اندکی برای این امر تامین و ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به این شرایط و نیز نگهداری مستمر و لکه‌گیری مداوم راهها توسط گروه‌های راهداری شهرستانها، باز هم وضعیت لایه‌های رویه راهها مورد گلایه و شکایت شهروندان قرار گرفته است 

معاون اداره‌کل راهداری خراسان رضوی گفت: این اداره‌ کل به طور مرتب و مستمر پیگیر تامین اعتبار و برگزاری مناقصه برای رفع معایب راههاست همچنین اخیرا با پیگیری انجام شده مجوز برگزاری تعدادی مناقصه به منظور نگهداری راههای استان فراهم شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.