خراسان شمالی- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تکمیل عملیات علاج بخشی سد بیدواز در این شهرستان تاکید کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام علاج بخشی بدنه سد و بهره برداری کامل از ظرفیت مخزن این سد اولویت نخست مدیریت منابع آب استان در این شهرستان است.

تامین اعتبار علاج بخشی سد بیدواز اولویت منابع آب اسفراین است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، امان اله حسین پور در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: با پایان عملیات علاج بخشی بدنه این سد، علاوه بر امکان مهار سیلابهای مخرب منطقه، امکان بهره گیری کامل از ظرفیت ذخیره آب در مخزن این سد فراهم می شود.

وی افزود: با این کار، علاوه بر تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهر اسفراین و روستاهای مسیر خط انتقال، آب مورد نیاز کشاورزان پایین دست و همچنین صنعت منطقه نیز به صورت پایدار تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در سال گذشته برای این کار ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شد که حدود ۵۸ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

سید عقیل مرتضوی افزود: در شرایط کنونی ۱۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن این سد به صورت ذخیره وجود دارد که با پایان عملیات علاج بخشی سد، امکان ذخیره  بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب وجود خواهد داشت.

سد بیدواز اسفراین در ۲۰ کیلومتری شمال شرق شهر اسفراین بر روی رودخانه "بیدواز" و با هدف کنترل و مهار سیلابهای منطقه، تامین آب شرب شهر اسفراین، آب مورد نیاز صنعت و تامین آب مورد نیاز بهبود و توسعه زمینهای کشاورزی پایین دست ساخته شده است.

سازه سد اسفراین از نوع خاکی سنگریزه ای با هسته رسی،  طول تاج  ۱۰۵ متر، عرض تاج ۱۱ متر و  ارتفاع از بستررودخانه ۶۶ متر ساخته شده است.

شبکه آبیاری زمینهای پایین دست این سد هفت هزار و ۱۵۰ هکتار زمین را زیر پوشش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.