رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: کمبود فضای فیزیکی به همراه کم بودن تعداد پزشک و پرسنل فنی از مشکلات جدی انتقال خون این شهرستان است که پس از سالها همچنان به قوت خود باقی است.

اداره انتقال خون سبزوار با کمبود فضای فیزیکی و پزشک مواجه است

به گزارش قدس آنلاین،  پرستو جمیلی  اظهار کرد: روزانه به طور میانگین  افزون بر ۵۰ شهروند داوطلب سبزواری برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه می‌کنند که با توجه به مصرف بالای خون و افزایش مراجعان، این پایگاه نیازمند فضای بیشتری است.
وی ادامه داد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تداوم این بیماری، میزان مراجعه شهروندان سبزواری برای اقدام خداپسندانه اهدای خون کاهشی نداشته است و تنها نگرانی ما کمبود فضای فیزیکی و پزشک است.
رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تمامی پروتکل های بهداشتی در فرایند اهدای خون  و پایگاه انتقال خون سبزوار انجام می شود و در این باره جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
جمیلی افزود: شهرستان سبزوار با ۸۵۰ تخت بیمارستانی در ۶ مرکز درمانی، دو بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه و واسعی و بهره‌مندی از بخشهای آنژیوگرافی و جراحی قلب باز نیازمند تامین مستمر خون و ساخت مرکزی جدید به همین منظور است.
وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۰ زمینی به وسعت دو هزار مترمربع برای بنای ساختمان جدید پایگاه انتقال خون سبزوار اختصاص یافت اما ساخت و تکمیل آن نیازمند تخصیص اعتبار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.