رئیس جمهور ترکیه به دنبال توهین به خانواده‌اش در فضای مجازی امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، آنکارا قوانین و مقرراتی را برای کنترل پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی یا بستن آنها اعلام خواهد کرد و برنامه‌های دولت در این زمینه را پیش خواهد برد.

اردوغان تهدید کرد صفحات رسانه‌های اجتماعی را کنترل کرده یا می‌بندد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، برات آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه و داماد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور روز سه‌شنبه در توییتی گفته بود که فرزند چهارمش به دنیا آمده است. به دنبال این توییت برخی کاربران به اسرا، همسر آلبایراک توهین کردند.

مقر پلیس ترکیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، کاربران ۱۱ حساب از ۱۹ حساب کاربری که مطالب توهین آمیز درباره آلبایراک و خانواده‌اش به اشتراک گذاشته بودند، بازداشت شدند.

اردوغان در جریان سخنرانی در جمع اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: حزب ما قوانین و مقررات جدیدی را برای کنترل استفاده از رسانه‌های اجتماعی اعلام خواهد کرد. افزایش اقدامات غیراخلاقی در این پلتفورم‌ها در سال‌های اخیر به خاطر نبود قوانین و مقرارت به وجود آمده است.

وی افزود: این پلتفورم‌ها مناسب این کشور نیستند. ما با تقدیم لایحه‌ای به پارلمان می‌خواهیم هرچه سریع‌تر این پلتفورم‌ها را کنترل یا تعطیل کنیم.

اردوغان تصریح کرد: کمپانی‌های رسانه‌های اجتماعی مجبور به انتصاب نمایندگانی در ترکیه برای پاسخگویی به درخواست‌های حقوقی خواهند شد. ما قصد داریم هر کار لازم است انجام دهیم تا پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی نمایندگی حقوقی و مالی را در کشورمان ایجاد کنند. ما پس از وضع این قوانین و مقررات، ممنوعیت دسترسی و مجازات‌های مالی و قانونی را اجرا خواهیم کرد.

آنکارا در دوره‌هایی از جمله عملیات‌های نظامی و پاندمی ویروس کرونا به شدت بر محتوای مطالب منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نظارت می‌کند.  

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.