رئیس جمهور کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت‌ها در جهان به‌خصوص علیه سوریه، به حمایت‌های خود از مردم و دولت مشروع سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

علوی/

 رئیس جمهور کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت‌ها در جهان به‌خصوص علیه سوریه، به حمایت‌های خود از مردم و دولت مشروع سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی، عصر دیروز در نشست روند آستانه که از طریق ویدئوکنفرانس با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه و با محوریت مسائل سوریه برگزار شد، با تأکید بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی و استقلال سوریه و تعیین سرنوشت این کشور تنها به دست مردم آن از طریق گفت‌وگوهای سوری ـ سوری و بدون مداخله خارجی، افزود: رژیم آمریکا در ادامه تحریم‌های گذشته برای فشار به مردم سوریه، تحریم‌های یکجانبه و غیرانسانی تازه‌ای موسوم به «سزار» را با هدف رسیدن به امیال نامشروع سیاسی خود تحمیل کرده است. وی ادامه داد: این اقدام نوعی تروریسم اقتصادی است که ناقض حقوق بشردوستانه و حاکمیت ملت‌هاست.

رئیس جمهور روسیه نیز در این نشست فوق‌العاده بر استقلال حاکمیت ملی سوریه به عنوان یکی از اهداف سه کشور ایران، روسیه و ترکیه تأکید کرد. ولادیمیر پوتین افزود: به اقدام‌های تکمیلی نیاز داریم که تحرکات تروریست‌ها در سوریه را خنثی و به حاکمیت دولت بر کل کشور کمک کنیم؛ اکنون یکی از مناطق، شرق فرات است که در آنجا همچنان مشکل وجود دارد. وی افزود: مشکلات در سوریه باقی است به‌خصوص در زمینه اقتصادی و تحریم‌هایی که با دور زدن سازمان ملل علیه سوریه اعمال می‌شود مشکلات را بیشتر می‌کند و این تحریم‌ها غیرقانونی است. پوتین متذکر شد: با توجه به همه این مسائل و فشارهایی که تحریم‌ها به سوریه وارد می‌کند باید سعی و تلاش خود را برای کمک به این کشور انجام دهیم، به خصوص اینکه اکنون صحبت از اعمال تحریم‌های جدید است و مطمئناً این تحریم‌ها در راستای وخیم‌تر کردن شرایط اقتصادی در آن کشور پیش‌بینی شده و باید از طریق کانال‌های موجود، کمک‌های انسان‌دوستانه را ارائه دهیم.

رئیس جمهور ترکیه هم به عنوان سخنران پایانی اظهار کرد: برای حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال در این کشور تمام تلاش خود را خواهیم کرد. امروز هم مطمئن هستیم در این مسیر گام برخواهیم داشت. اردوغان بیان کرد: همکاری که در این زمینه خواهیم داشت بدون شک آینده این کشور را تعیین خواهد کرد. امیدوارم مشورت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهیم، برای کل منطقه و سوریه مفید واقع شود. در پایان این نشست، بیانیه مشترک سران سه ایران، روسیه و ترکیه صادر شد که روحانی، پوتین و اردوغان در آن بر محورهایی مانند حرکت در مسیر سه‌جانبه، استقلال سوریه، مبارزه با تروریسم و... تأکید کردن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.