رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مزارات و مرقدهای مطهر نقش مهمی در اشاعه دین و سنت الهی در دنیا ایفا کرده‌اند و این مهم تنها به ایران اختصاص ندارد.

مرقدهای مطهر نقش مهمی در اشاعه دین ایفا کردند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد حسن مهدوی مهر رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی سادات که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: هیچ شجره طیبه ای در عالم طیب تر از شجره پاک پیامبر(ص) نیست، هیچ اصلی در عالم ثابت تر از این اصل و هیچ فروعی با برکت تر از این فروع نیست.
وی ابراز کرد: افتتاح کتابخانه تخصصی سادات از مبارک ترین کارهایی است که در حوزه سادات انجام شده است؛ اهمیت آن از این جهت است که خداوند سبحان شجره طبیه را واسطه خود و ما قرار داده است و این عالم به دلیل واسطه گری این شجره طیبه بین خالق و مخلوق شکل گرفته است، فعالیت در حوزه سادات کار بسیار ارزشمندی است که ثمرات زیادی را به همراه خواهد داشت.
این مقام مسئول با بیان اینکه در قرآن مجید یک سری عناوین خاصی مانند کلمه «اهل بیت» آمده و برای آنان خصوصیات ویژه ای بیان شده است، گفت: در قرآن کریم آمده است: «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا». همانا خداوند می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت دور سازد و شما را قطعاً پاکیزه سازد.  
وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) و امامزادگان در هر کجای دنیا که قدم گذاشتند مشعلی از نور را با خود حمل کرده و موجب اشاعه و گسترش دین اسلام شده اند، سادات نیز که از نسل این بزرگواران هستند در جای جای دنیا زندگی می کنند و موجب شده اند این نسل پاک امتداد داشته باشند.
مهدوی مهر تصریح کرد: افتتاح این کتابخانه با محوریت سادات و مفاخر اسلامی کار بسیار ارزنده ای است و به لحاظ همجواری با بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی افزود: بسیاری همواره در تلاش بودند نسل پیامبر(ص) و ذریه ایشان را قطع کنند، فعالیتهایی که در گروه انساب و مفاخر اسلامی بنیاد به لحاظ اثباتی سیادت صورت می گیرد کاری بسیار مهم و در خور توجه است. زیرا در برخی از کشورها تلاش دارند سیادت را از بین ببرند و حتی در سیستم ثبت احوال خود سیادت را حذف می کنند.
مهدوی مهر ادامه داد: امیدواریم پژوهش‌هایی که  در این حوزه در حال انجام است به حد اعلای اتقان برسد و بتوانیم  در خارج از کشور نیز گام های خوبی برداریم؛ برای رسیدن به این مهم می توانیم از فضلای خارج از کشور که در جامعه المصطفی تحصیل کرده اند و دلداده به امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) هستند، کمک بگیریم.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.